Rchr
J-GLOBAL ID:200901025392210572   Update date: May. 09, 2019

Sato Masahiro

サトウ マサヒロ | Sato Masahiro
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (2): マーケティング ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 移動販売に関する理論的研究
  • 顧客満足を中心としたマーケティング戦略
MISC (16):
  • 佐藤 正弘. ICT時代のマーケティング・コミュニケーション-2つのVoice-. 西南学院大学商学論集. 2016. 62. 3・4. 335-351
  • SATO MASAHIRO. Marketing Communication in the ICT Era: Two Kind of Voice Activity. 2016. 62. 3・4. 335-351
  • 佐藤 正弘. ソムリエ型マーケティング-選択を「目利き」に委ねる-. 西南学院大学商学論集. 2014. 60. 4. 119-140
  • SATO MASAHIRO. Sommelier Type Marketing: Passive Consumers Entrust Choice to a Cnnoisseur. 2014. 60. 4. 119-140
  • 佐藤 正弘. 顧客情報の活用実態と顧客コミュニケーション. 日本ダイレクトマーケティング学会 自主研究プロジェクト報告書「顧客情報の活用実態と課題」. 2010. 2010-00001. 9-12
more...
Books (6):
  • アートゾーンデザイン~地域価値創造戦略~
    同友館 2016 ISBN:9784496052071
  • 食文化のスタイルデザイン-“地域”と“生活”からのコンテクスト転換-
    大学教育出版 2015 ISBN:9784864293389
  • 経営品質科学の研究-企業活動のクォリティを科学する
    中央経済社 2011
  • 就活のための自分マーケティング-戦略的思考で内定を勝ち取る!
    中央経済社 2011 ISBN:9784502691607
  • ファッション・マーケティング
    IFIビジネス・スクール、ファッション・マーケティング研究会 2007
more...
Lectures and oral presentations  (18):
  • 「映画祭を活用した地域デザイン:福岡・湯布院・釜山の事例から」
    (地域デザイン学会九州・沖縄地域部会第5回研究会 2017)
  • 「移動販売業の新潮流:ネオ屋台村の事例から」
    (日本商業学会九州部会 2016)
  • 「移動販売業の新展開」
    (日本比較経営学会第40回全国大会 2015)
  • 「地域小売業の新たなマーケティング戦略」
    (地域デザイン学会九州・沖縄地域部会第2回研究会 2015)
  • 「ネット時代の消費者行動と対応」
    (日本ダイレクトマーケティング学会九州支部セミナー 2014)
more...
Education (6):
  • - 2007 Meiji University of Commerce
  • - 2007 Meiji University
  • - 2004 Meiji Gakuin University
  • - 2004 Meiji Gakuin University
  • - 1999 Waseda University
Show all
Professional career (3):
  • 学士(商学) (早稲田大学)
  • 修士(経営学) (明治学院大学)
  • 博士(商学) (明治大学)
Work history (1):
  • Seinan Gakuin University Department of Commerce, Division of Business Administration, Department of Commerce Division of Business Administration Associate Professor
Committee career (4):
  • 2015/01 - 地域デザイン学会 理事
  • 2015/01 - 地域デザイン学会 九州・沖縄地域部会長
  • 日本経営システム学会 評議員
  • 日本ダイレクトマーケティング学会 九州支部副部会長
Association Membership(s) (8):
日本マーケティング学会 ,  地域デザイン学会 ,  日本比較経営学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本経営システム学会 ,  日本ダイレクトマーケティング学会 ,  Japan Maketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page