Rchr
J-GLOBAL ID:200901025816163464   Update date: Sep. 27, 2022

Miyaji Toshihiko

ミヤジ トシヒコ | Miyaji Toshihiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Business administration ,  Educational technology ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (6): 経営情報学 ,  教育工学 ,  計算機科学 ,  Management Information ,  Educational Engineering ,  Computer Science
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2001 - 2007 日本型経営・生産システム海外移転の研究
  • 2001 - 2007 Japanese Management & Production System Transplant to overseas
  • 情報技術の教育への応用
  • 情報処理教育の研究
  • Information Technology Application to Education
Show all
MISC (32):
  • BRICs諸国の後を追う新興工業国ベトナム. 帝京大学短期大学紀要. 2008. 28
  • 中国人向け日本漢字学習システム開発研究. 情報処理センター年報 帝京大学八王子キャンパス. 2005. 7
  • 「eラーニングに対する学生の意識」 教育学科の学生を中心に. 情報処理センター年報 帝京大学八王子キャンパス. 2005. 7
  • 「ビジネスマンの見たアラブ」 GCC諸国を中心にして. 帝京大学短期大学紀要. 2005. 25
  • 講義科目のeラーニングコンテンツの試作研究. 情報処理センター年報 帝京大学八王子キャンパス. 2004. 6
more...
Books (31):
  • ラテンアメリカにおける日本企業の経営(共著)
    中央経済社 2009
  • 日本石油・ガス企業の国際競争戦略 国際メジャー・日本製造企業との比較(共著)
    ミネルヴァ書房 2008
  • 「中東欧の日系ハイブリッド工場」拡大EUに向かう移行経済における日系企業(共著)
    東洋経済新報社 2006
  • 巨大化する中国経済と日系ハイブリッド工場(共著)
    実業之日本社 2005
  • 情報化社会の情報リテラシー
    (株)帝京サービス 2004
more...
Education (4):
  • - 1968 Tokyo Institute of Technology Science of Engineering
  • - 1968 Tokyo Institute of Technology Graduate School, Division of Science and Engineering
  • - 1966 Tokyo Institute of Technology
  • - 1966 Tokyo Institute of Technology Faculty of Science and Engineering
Professional career (1):
  • Master (Tokyo Institute of Technology)
Work history (5):
  • 2001 - 2002 Teikyo University
  • 2001 - 2002 Teikyo University,Assistant Professor
  • 1996 - 2001 Teikyo University Junior College
  • 1996 - 2001 Teikyo University Junior College,
  • Assistant Professor
Association Membership(s) (3):
日本e-Lwearning学会 ,  日本ビジネス実務学会 ,  情報処理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page