Rchr
J-GLOBAL ID:200901027381244818
Update date: Feb. 01, 2024
OSAKI Atsushi
オオサキ アツシ | OSAKI Atsushi
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Architectural and city planning
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2013 - 現在 特別支援学校の視覚的構造化をふまえた教室計画手法に関する研究
- 2019 - 2021 インクルーシブ教育を展開する小学校の教室まわりの情報伝達利用に関する研究
- 2013 - 2016 Research on classroom planning of special-needs schools from the perspective of visual structuring of classroom environments
- 2006 - 2007 天井走行式リフター設置にともなう肢体不自由児の生活環境の変化 肢体不自由児の住宅における生活環境に関する事例研究
- 2006 - 2007 特別支援教育を推進するバリアフリー生活情報環境デザインのあり方に関する研究
Papers (24):
-
TAKAHASHI Yuto, OSAKI Atsushi. Study on School Management and Space Making around Classrooms in Compulsory Education Schools. 2023. 33
-
ASANO Jinta, OSAKIAtsushi. Study on Structurings and Environmental Improvements Special Needs Schools for Visual Impairments. 2023. 33
-
Research on flood control and use of facilities during disasters at childcare facilities nationwide. 2022. 32. 7-14
-
Spatial dimension by demonstrative pronoun area in VR. 2022. 32. 23-29
-
OSAKI Atsushi,KUBOTA Ryo,MATSUZAKI Gen. Study on information transmission environment around classrooms in new elementary schools with electronic blackboards. 2021. 31
more...
Books (3):
-
文部科学省著作教科書 工業369 インテリア製図(改訂版)
実教出版 2014 ISBN:9784407203226
-
フィールドワークの実践 建築デザインの変革をめざして
株式会社 朝倉書店 2011 ISBN:9784254261608
-
建築系学生のための卒業設計の進め方
株式会社 井上書院 2007 ISBN:9784753010554
Lectures and oral presentations (26):
-
インクルーシブ保育を展開する子ども施設の建築計画的研究
(日本インテリア学会大会 2022)
-
Study on School Management and Space Composition around Classrooms at Compulsory Education Schools
(2022)
-
Study on Structurings in Special Needs Schools for Visual Impairments
(2022)
-
水族館のシークエンシャルな鑑賞空間の演出に関する研究 その2 心理的評価構造および心理的評価のシークエ ンス分析
(日本建築学会大会学術講演 2022)
-
アニメーションの空間表現の研究 その2 線画による構 図・色彩構成・心理的評価の比較分析
(日本建築学会大会学術講演 2022)
more...
Committee career (2):
- 2021/10 - 現在 日本インテリア学会 製図通則部会委員
- 2019/04 - 現在 日本インテリア学会 表彰委員会委員
Association Membership(s) (5):
日本インテリア学会
, 日本生活支援工学会
, 日本リハビリテーション工学協会
, 人間・環境学会
, 日本建築学会
Return to Previous Page