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J-GLOBAL ID:200901028394351202   Update date: Jul. 20, 2022

Taguchi Fuyuki

タグチ フユキ | Taguchi Fuyuki
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (2): >Marketing ,  >Distribution, Marketing, Distribution Policy, Retailing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • Positioning the Distribution Innovation in Distribution Theory
  • The History and Perspective of Shopping Center Development in the U. S.
  • OEM and Brand Strategy
  • The Structural Changes and Growing New Store Format in Japanese and U. S. Retailing
  • アマゾンとウォルマートの経営戦略
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Papers (73):
  • Research Report on Marketing Innovation of East Asian Companies. Senshu Management Journal. 2016. Vol. 6. No.1. >41-51
  • タグチ フユキ. Study on OEM Strategy: Its Roles and Problems. Senshu Management Journal. 2012. Vol.1. No.1. >65-78-78
  • タグチ フユキ. Business Strategy of Global Retailer: The Global Strategy of Wal-Mart and Its Development in the Japanese Market. 専修大学経営研究所. 2010. 第185号. >1-40-40
  • 田口 冬樹. 小売企業のPB商品開発の現状と課題. 専修大学経営研究所『専修経営研究年報』. 2010. 第34集. 34号. >1-24
  • タグチ フユキ. Distribution in South Korea: Development of Shopping Mall and Logistics Infrastructure in Pusan. 2009. No.553/554. >116-128
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MISC (3):
  • 田口 冬樹. ビジネスチャンスの創造と日本ブランドの再生. 東京都中小企業団体中央会『中小企業だより』. 2012. No.1732. >12-13
  • 田口 冬樹. 「ブランドとOEM」. 『小田急沿線新聞-身近な経済学2-』 小田急沿線新聞社. 2005. >
  • 田口 冬樹. チャネル・コントロールの理論. 流通産業研究所「流通産業」(vol.5). 1973. >
Books (16):
  • Marketing Mind and Innovation
    Hakutou Publishing Company 2017 ISBN:9784561652243
  • Systematic Distribution Theory
    Hakutou Publishing Company 2016 ISBN:9784561652182
  • Challenging for Distribution Innovation
    Haktou Publishing Company 2016 ISBN:9784561652199
  • Business Strategy for Brand and OEM
    2009
  • 『基本流通用語辞典』
    白桃書房 2007 ISBN:9784561751694
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Lectures and oral presentations  (4):
  • Challenging for Distribution Innovation:the Evolution Process and problems
    (2017)
  • わが国における小売企業のPB商品戦略の特徴と課題
    (日本商業施設学会全国大会(開催場所:専修大学) 2009)
  • 「グローバル化する小売企業と店舗戦略」
    (日本商業施設学会全国大会(開催場所:大妻女子大学) 2002)
  • Mall of America の展開について
    (日本商業学会関東部会 1993)
Education (2):
  • - 1976 Senshu University Graduate School of Economics
  • - 1971 Senshu University School of Business Administration Department of Business Administration
Professional career (2):
  • 経済学修士 (専修大学)
  • 博士(経営学) (専修大学)
Awards (1):
  • 2006/09 - 学会賞 「体系流通論」(日本商業施設学会)
Association Membership(s) (5):
日本流通学会 ,  日本商業施設学会(2002年6月~) ,  日本消費経済学会(2002年6月~) ,  経営史学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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