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J-GLOBAL ID:200901028737868184   Update date: Apr. 17, 2024

TAKAGI Takeo

タカギ タケオ | TAKAGI Takeo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Magnetism, superconductivity, and strongly correlated systems
Research keywords  (4): frustration,triangular lattice ,  フラストレーション,三角格子 ,  super fluidity,quantum solid ,  超流動,量子固体
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2011 - 2013 超流動ヘリウム3の境界と渦における新奇な状態の探索と同定
  • 2008 - 2009 ヘリウム粒子の新奇な相関状態の探索
Papers (11):
MISC (20):
Books (4):
  • 文理融合 データサイエンス入門
    共立出版 2021 ISBN:9784320114593
  • Elementary Linear Algebra
    Kyoritu Publishing 2010 ISBN:9784320019195
  • Linear algebra for beginners
    Kyoritu Publishing 2008
  • 線形代数の基礎(平成19年度版)
    福井大学数学テキスト準備委員会 2007
Lectures and oral presentations  (48):
  • 経路積分で見た液体ヘリウム4
    (日本物理学会 2006)
  • Stability of root 7 x root 7 structure
    (科研費特定領域『スーパークリーン物質で実現する新しい量子相の物理』A01&A05 研究項目合同ワークショップ 2006)
  • Intrinsic Angular Momentum of Mermin-Ho Textures
    (「スーパークリーン物質で実現する新しい量子相の物理」A03,A04班 合同研究会 2006)
  • 経路積分による細管中での4He
    (第61回年次大会 日本物理学会講演概要集第4分冊 2006)
  • Monte Carlo Simulation of 4He in a Small Pore Geometry
    (スーパークリーン物質で実現する新しい量子相の物理 2005)
more...
Works (4):
  • 固体量子コンピュータへの応用を目指したSi:P結晶の超低温・強磁場下の磁気共鳴
    2011 - 2013
  • 超流動ヘリウム3の境界と渦における新奇な状態の探索と同定, 新学術領域研究(研究領域提案型)(継続の研究領域)
    2012 -
  • ヘリウム粒子の新奇な相関状態の探索, 特定領域研究(継続領域)
    2009 -
  • 量子モンテカルロ法による新しい量子状態の探索, 特定領域研究(継続領域)
    2006 -
Education (7):
  • 1985 - 1988 Nagoya University Graduate School, Division of Science
  • 1983 - 1988 Nagoya University
  • - 1988 Nagoya University Graduate School, Division of Natural Science 物理学
  • 1983 - 1985 Nagoya University Graduate School, Division of Science
  • 1981 - 1983 Tohoku University Graduate School, Division of Science
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Work history (1):
  • 1988/08 - 1989/03 名古屋大学理学部 School of Science 助手
Committee career (1):
  • 1985 - 日本物理学会 一般会員
Association Membership(s) (1):
日本物理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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