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J-GLOBAL ID:200901030253035522   Update date: Sep. 25, 2024

Moriguchi Takeshi

モリグチ タケシ | Moriguchi Takeshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www.f.waseda.jp/moriguchi/
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): marketing ,  消費者行動 ,  マーケティング・サイエンス
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2024 - 2028 Construction of an analysis models for utilizing large-scale logs and experimental data to realize a data-driven enterprise system
  • 2021 - 2025 データ駆動型社会の基盤をなす次世代実験計画技術の開発と実証的評価
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2016 - 2019 A study for theory construction on consumer's preference reversal
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Papers (39):
  • 阿部周造, 河股久司, 守口剛, 竹村和久. 消費者行動における匂いの効果研究の展望. 消費者行動研究. 2024. 30. 1. 1-36
  • Hisashi Kamawata, Takeshi Moriguchi. The Effect of Product Display Based on Color Sheme on Consumer Satisfaction with Product Choice: Using Analogolus and Conplementary Color Sheme. 2024. 51. 1. 1-13
  • Hisashi Kawamata, Takeshi Moriguchi. The Effect of Color Saturation on Brand Attitudes in Brand Logo Redesign. Japan Marketing Journal. 2023. 42. 3. 39-50
  • Kazutoshi Fujiwara, Takeshi Moriguchi. The Effect of Multidimensional Values of Luxury Brands on Consumers’ Purchase Intentions: Verification of the Effects of the Visibility of Products and Identifying Important Dimensions of Values. Journal of Marketing & Distribution. 2021. 24. 1. 1-15
  • Jing Li, Xueming Luo, Xianghua Lu, Takeshi Moriguchi. The Double-Edged Effects of E-Commerce Cart Retargeting: Does Retargeting Too Early Backfire?. Journal of Marketing. 2021. 85. 4. 123-140
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MISC (10):
  • Hisashi Kawamata, Takeshi Moriguchi. Customer Retention Activities Using IoT Data: The Case of “@Remote” by Ricoh. 2020. 39. 3. 125-136
  • Kazuhisa Takemura, Ayaka Katsura, Takashi Ldeno, Shiori Tatem-Atsu, Haiime Murakami, Takeshi Moriguchi, Shuzo Abe. Effect of spatial distance on consumer choice process in picture and text based advertisings. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 443-444
  • 守口 剛. 事例で学ぶブランドを育てるプロモーション(最終回)ブランド価値の階層構造とプロモーション : 価格訴求型から価値訴求型へのウェイトシフト. Top promotions販促会議. 2012. 174. 132-135
  • 阿部周造, 守口剛, 恩蔵直人, 竹村和久. 解釈レベル理論を用いた消費者行動の分析. 行動経済学. 2011. 3. 178-182
  • 守口 剛. インターネットによるマッチング機能の向上がもたらすマーケティング革新 (マーケティングジャーナル100号記念 特集:マーケティング・イノベーション). マ-ケティングジャ-ナル. 2006. 25. 4. 140-146
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Books (12):
  • プロフェッショナルマーケター : マーケティング最先鋭の言葉
    ダイヤモンド社 2019 ISBN:9784478090626
  • 消費者行動の実証研究
    中央経済社 2018
  • ブランド評価手法
    朝倉書店 2014
  • 消費者行動論: 購買心理からニューロマーケティングまで
    八千代出版 2012
  • マーケティングのデータ分析
    朝倉書店 2010
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Lectures and oral presentations  (18):
  • 楽器の音色と視覚的特性のクロスモーダル対応が消費者の意思決定に及ぼす影響
    (センサリー・マーケティングの現在と未来 2024)
  • Assessing Multisensory Congruence Involving Instrumental Timbre
    (EMAC (European Marketing Academy) 2021 Annual Conference 2021)
  • Matrix type product display: Its concept and effectiveness
    (2020 EMAC Regional Conference 2020)
  • Targeting App-Roomers in the Omnichannel Context: A Field Experiment
    (2019 Winter AMA Conference 2019)
  • App-Rooming Targeting
    (2018 Conference on Digital Experimentation 2018)
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Education (3):
  • 1993 - 1996 Tokyo Institute of Technology
  • 1991 - 1993 University of Tsukuba
  • 1975 - 1979 Waseda University School of Political Science and Economics
Professional career (1):
  • 博士(工学) (東京工業大学)
Work history (3):
  • 2005/04 - 現在 Waseda University Faculty of Commerce
  • 1998/04 - 2005/03 Rikkyo University Department of Industrial Relations, College of Social Relations
  • 1997/04 - 1998/03 Rikkyo University Department of Industrial Relations, College of Social Relations
Awards (5):
  • 2023/10 - Encouragement Award
  • 2022/11 - Hideo Yoshida International Academic Award The Double-Edged Effects of E-Commerce Cart Retargeting: Does Retargeting Too Early Backfire?
  • 2019/08 - Marketing Communications Exectives International 東京支部 Exective of the Year
  • 2015/09 - WASEDA University Teaching Award
  • 1995/05 - 日本商業学会賞・奨励賞
Association Membership(s) (7):
日本行動計量学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本商業学会 ,  European Marketing Academy ,  Informs
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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