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J-GLOBAL ID:200901030538784200   Update date: Jan. 30, 2024

Asakawa Kazuya

アサカワ カズヤ | Asakawa Kazuya
Affiliation and department:
Job title: Research fellow
Homepage URL  (1): http://www.facebook.com/kazuya.asakawa
Research field  (4): Foreign language education ,  Sociology of education ,  Social psychology ,  Science education
Research keywords  (7): Peace Education ,  コミュニケーション論 ,  Education for International Understanding ,  英語教育 ,  Communication ,  International Education ,  English Teaching
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2012 - 2016 Research to establish foundations in the study of conflict resolution as a human relations care science in Japan
  • 2008 - 2012 東アジアにおける「持続可能な開発のための教育」の学校ネットワーク構築に向けた研究
  • The Culture of Peace and Nonviolence
  • English Teacher's Study-Tour to the philippines.
  • Learner centered and cooperative English Learning
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Papers (24):
  • 淺川 和也. 平和教育の国際的潮流-持続可能な社会のための教育とのかかわり. 教育と文化. 2012. 66
  • 淺川 和也. 平和のための英語教育. 平和教育を問い直す. 2011
  • 淺川 和也. 教材にいのちを吹きこみドラマが生まれる. 年報 ESD授業デザイン2007. 2009
  • ASAKAWA Kazuya. The Searching for English Teaching Content that Reflects Universal Values. The Journal of Engaged Pedagogy. 2009. 9. 1. 121-128
  • 淺川 和也. 社会を変える英語教育を協働で. 解放教育. 2009. 500. 33-40
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MISC (86):
  • 淺川 和也. みんながHappyになる方法 用語集. みんながHappyになる方法 用語集. 2012
  • 淺川 和也. 平和教育の世界的ネットワークとのかかわり. 新英語教育. 2010. 493
  • 淺川 和也. 社会を変えるための英語教育. 英語教育. 2009
  • Asakawa Kazuya, Akiyama Michiko. Education for Sustainable Development and International Understanding in the Local Context : introducing Philippino culture through elementary school English(Theme: What is Global English Communicative Competence?: A Reconsideration of English Education in Japan). 2008. 47. 230-231
  • Asakawa Kazuya, Kobayashi Kahori. Education for Sustainable Development and Participatory English Class(English Education at the Tertiary Level-in Search of a Consistent Curriculum from Elementary School through University). 2007. 46. 216-217
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Books (37):
  • 英語教育学大系第三巻『英語教育と文化』
    大修館書店 2010
  • 平和をつくった世界の20人
    岩波書店 2009
  • グローバルクラスルーム
    明石書店 2007
  • きずきあう平和の文化
    平和文化 2007
  • 国際理解ならびに持続可能な開発のための教育指導者研修プログラム・指導者の手引き(トレナーズ・ガイド)
    ユネスコアジア太平洋地区国際理解教育センター 2006
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Lectures and oral presentations  (108):
  • 第45回全道外国語教育研究集会
    (ESD(持続発展教育)の視点で変わる英語の授業 2012)
  • 自発的な学びを創る 悩みを共有 社会全体で教育を考える
    (NPO法人ブリッジ・フォー・ピース 第1回教員ネットワーキング・ワークショップ 2011)
  • 海外メディアに学び・発信する環境問題
    (なごや環境大学共育講座 2011)
  • Education for Sustainable Development in Japan - its linkage with peace matters
    (International Scientific Conference "Prevention of Violent Conflicts and Peace Education in Multicultural Societies" and meetings of the Peace Education Working Group, GPPAC 2011)
  • Promoting Education for Sustainable Development in Japan - its linkage with Peace Education
    (2011)
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Works (4):
  • 国際交流基金アジアセンターアジア草の根交流助成「フィリピン理解の英語教育-ポピュラーエデュケーションとの連携による」
    2003 -
  • Popular Education in the philippines
    1998 - 2000
  • フィリピン教育訪問(英語教師対象スタディツアー)毎年夏に実施
    1998 -
  • Study Tour to the Philippines for English Teachers
    1998 -
Education (3):
  • 1989 - 1992 Rikkyo University Graduate School of Sociology Applied Sociology
  • 1988 - 1990 Columbia University M.A. program in TESOL Teachers College M.A. program in TESOL
  • 1976 - 1980 Taisho University Faculty of Literature Philosopy, Religious studies
Professional career (1):
  • Master of Arts (Columbia University Teachers College)
Work history (7):
  • 2018/04 - 現在 PRIME, International Peace Research Institute Meiji Gakuin University Research Fellow
  • 2014/04 - 2018/03 Tokai Gakuen University School of Education, Department of Education Professor
  • 2008/04 - 2013/03 Tokai Gakuen University School of Humanity studies, Department of Humanity Studies Professor
  • 2000 - 2008 Tokagakuen Univetsity Assistant Professor
  • 1997 - 2000 Tokaigakuen Women's College Assistant Professor
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Committee career (2):
  • 2005 - 国際理解教育研究センター(ERIC) 運営委員
  • 1995 - 大学英語教育学会 研究企画委員
Awards (2):
  • 1990 - 第20回「埼玉教育」研究論文佳作
  • 1987 - 昭和62年度教育に関する研究論文優良賞.埼玉県教育公務員弘済会
Association Membership(s) (13):
日本ホリスティック教育協会 ,  トランセンド研究会 ,  Peace as a Global Language ,  日本メディア英語学会 ,  日本平和学会 ,  ENGAGED PEDAGOGY ASSOCIATION ,  International Institute of Peace Education ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages(TESOL) ,  日本教育心理学会 ,  日本国際理解教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  全国語学教育学会 ,  新英語教育研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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