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J-GLOBAL ID:200901030900402699   Update date: Jan. 31, 2024

Maiya Kiyoshi

マイヤ キヨシ | Maiya Kiyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Experimental psychology ,  Social psychology
Research keywords  (1): Interpersonal communication
Research theme for competitive and other funds  (22):
  • 2013 - 2016 Analysis of a new education method in engineering school, OJE, and challenge for its improvement
  • 2013 - 2016 Building "University Education Commons" for the Advancement of Higher Education Improvement and the Promotion of Educational Inovation
  • 2013 - 2016 学生の学力と学修支援に関する比較研究-日英瑞3カ国を中心に-
  • 2010 - 2014 Development and Construction of Gender-free Dance Teaching Methods toward the Diversification of Dance
  • 2010 - 学力と就労の関係性に関する実証的研究-「相対的な学力」の概念を鍵にして-
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Papers (83):
  • 米谷淳, 山内乾史. ピアサポートと学習支援 -1. 北海道大学と東北大学での面接調査をもとに-. 大学教育研究. 2020. 28. 87-100
  • 友松史子, 米谷淳. 神戸 GCP の成果に関する一考察 --参加学生の面接調査をもとに--. 大学教育研究. 2020. 28. 71-86
  • MAIYA KIYOSHI. An action study on the improvement of teaching and learning in general education: 15. Evaluating Learning Portfolio by Using Text Mining. Kobe Journal of Higher Education. 2019. 27. 125-138
  • MURANAKA YASUKO, MAIYA KIYOSHI, TANI ATSUSHI, ITOH MASAYUKI, EBINA KUNIYOSHI. Follow-up Study of ROOT Program: Growth of High School Students in Basic Stage and Practical Stage. 大学教育研究. 2019. 27. 139-158
  • SUGIYAMA Hikaru, MAIYA Kiyoshi, FURUTANI Maki, MURANAKA Yasuko. An action study on the cognitive behavioral training effect on dozing during class. 大学教育研究. 2019. 27. 93-102
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MISC (42):
  • 米谷淳, 山内乾史. 世界の学習支援 香港中文大学のLEOと学科と書院による学習支援. 文部科学省教育通信. 2020. 478. 20-22
  • 米谷淳, 山内乾史. 世界の学習支援 メルボルン大学の生き残り戦略と学習支援. 文部科学省教育通信. 2020. 477. 26-27
  • MAIYA KIYOSHI. 学修支援と集団力学2ICT活用の光と陰. 文部科学教育通信. 2017. 410. 22-13
  • MAIYA KIYOSHI. 学修支援と集団力学1リーダーシップ訓練とPBL. 文部科学教育通信. 2017. 409. 12-13
  • MAIYA KIYOSHI. 学生は何を学んで大学に来るのか -新入生アンケート結果を基に-. 学生の学力と高等教育の質保証II. 2013. 31-46
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Books (34):
  • New Horizons 「Teaching Skill Up」
    神戸大学 2017
  • 学修支援と高等教育の質保証II
    学文社 2016
  • うまくやれる工学のアクティブラーニングOJE
    大阪大学出版会 2016
  • ダンスとジェンダー 多様性ある身体性
    一二三書房 2015
  • ダンス授業におけるジェンダーを考える-多様性の捉え方をめぐって
    お茶の水女子大学 2014
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Lectures and oral presentations  (122):
  • An action study on the Cognitive Behavioral Training effect on dozing during classes in the case of high school students
    (2018 Summer STEM Research Poster Session 2018)
  • 面子意識と自尊心についての実験的検討 潜在連合テストを用いて
    (日本社会心理学会第57回大会 2016)
  • Cultural Differences in the Cause and Expression of Anger Between the Thais and the Japanese
    (The 23rd International Congress of IACCP 2016)
  • A Survey Study on Relationships Among Face Needs, Approval Needs and Self-Esteem: Comparison Between Japanese and Chinese
    (The 23rd International Congress of IACCP 2016)
  • 面子が立つ場面の日中比較
    (日本感情心理学会第24回大会 2016)
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Education (1):
  • - 1982 Osaka University Graduate School of Human Sciences
Professional career (1):
  • 学術修士 (大阪大学)
Committee career (1):
  • 日本心理学会 認定心理士資格認定委員会委員
Awards (1):
  • 2003/03 - Human Interface Society ヒューマンインタフェース学会論文賞 舞踊運動における身体メディア情報のモデル構築
Association Membership(s) (1):
日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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