Research theme for competitive and other funds (8):
2021 - 2024 Study on the Governance of Defined Contribution Pension Plans
2013 - 2017 Determinants of Corporate Pension Plans in Japan
2011 - 2015 Investment options provided by defined contribution plan sponsors: One step towards understanding the behavior of the plan sponsors
2009 - 2011 The effect of financial education on behavior of defined contribution pension plan participants
2002 - 2004 Financial Education and Household Portfolios
2002 - 金融教育が家計の資産選択に与える影響について
2002 - Effects of Financial Education
1997 - 企業の景気予想の合理性について
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Papers (38):
原田 保, 西田 小百合, 吉田 賢一. 地域デザインモデルの進化に向けた圏概念の戦略的活用 : ゾーンとしてのエリアとカテゴリーの連携視点から捉えた活動圏の可能性-Strategic Utilization of Conceptual Spheres for the Evolution of Zone Design Models : The Possibility of an Activity Sphere from the Viewpoint of Linkage between Areas as Zones and Categories-特集 地域デザインと社会デザインの連携戦略. 地域デザイン = Journal of zone design : 地域デザイン学会誌 / 地域デザイン学会 編. 2022. 20. 49-91
Yoshiko Nishida, Sayuri Nishida, Keiko Murakami. Differences between Defined Contribution Plan Administrators Registered in the List. AGING AND PENSION INVESTMENT. 2022. 41. 1. 31-39
Tamotsu Harada, Sayuri Nishida, Fumihiro Miyamoto. Zone Value Creation and Zone Branding through Digital Transformation: A Study on Zone Branding in the Context of the Vision for a Digital Garden City Nation. Journal of Zone Design. 2022. 19. 171-205
原田 保, 福田 康典, 西田 小百合. 地域の暮らしにおける安全・安心のためのコンテクストデザイン : 災害や感染症による有事への備えと処理のための「SS統合型C&Rデザインモデル」-Context Design for Safety and Security in Local Community Life : SS Integrated C&R Design Model for Contingency Plan and Response to Disasters and Infectious Diseases-特集 地域デザインのコンテクスト転換. 地域デザイン = Journal of zone design : 地域デザイン学会誌 / 地域デザイン学会 編. 2021. 18. 11-62
サステナビリティブランディングの地域デザインへの活用 : 社会デザインモデル=「目的から手段への転換モデル」による戦略的アプローチ-Application of Sustainability Branding in Zone Design : Social Design Model = A Strategic Approach based on the "from-End-to-Means Conversion Model"-特集 地域デザインのコンテクスト転換. 2021. 18. 63-109
THE ASSOCIATION OF DESIGN ABOUT STRATEGY FOR ZONE INDUSTRY AND ZONE BRAND
, 日本統計学会
, 生活経済学会
, 日本経済学会
, Japan Statistical Society
, The Japan Society of Household Economics
, Japanese Economic Association