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J-GLOBAL ID:200901031583026143   Update date: Nov. 16, 2020

Tohyama Chika

トオヤマ チカ | Tohyama Chika
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (1): teaching Japanese as a foreign Language, second language acquisition
Papers (27):
  • Tōyama, Chika. The influence of first language on referential expressions of Japanese language learners: A focus on narrative story by native Chinese and Korean speakers. Journal of Japanese Linguistics. 2019. 35. 2. 165-188
  • 遠山 千佳. 日本語学習者による物語文の表現形式ー「主語トピック×述語アスペクト」の枠組みでー. 「立命館法学」別冊『ことばとそのひろがり』. 2018. 6
  • 遠山 千佳. 助詞「は」の第二言語習得研究のための枠組みー機能主義的視点を中心としたレビューー. 立命館経営学. 2018. 56. 5. 15-33
  • 遠山 千佳. 「多文化共生をめざした日本語教育プロジェクト(すきやねんにほんご)」の実践による支援者の気づきー参加した多様な院生の成長ー. 立命館高等教育研究. 2017. 17. 97-113
  • 遠山 千佳. 「自己引用」表現の談話機能と形式ー日本語教育の観点からー. 日本学研究. 2016. 26. 117-131
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Books (1):
  • 第二言語習得研究とは何か?-白井恭弘講演録解説-
    第二言語習得・教育の研究最前線2003年版 2003 ISBN:489358555X
Lectures and oral presentations  (30):
  • 談話文法から語彙習得へのアプローチー指示表現(referential expressions)に着目してー
    (公開シンポジウム「多様化する日本語教育における文法教育の課題」 2019)
  • コミュニティ間を有機的に繋ぐ人材育成を目指して-サービスラーニング、多文化間教育、地域日本語教室での実践省察から考える市民性教育に向けての現実と課題(パネル)
    (言語文化教育研究学会第5回年次大会 2019)
  • 日本語支援プロジェクトにおけるメンバー間の認識の共有ー「プログラム評価」の視点を導入してー
    (2018年度日本語教育国際研究大会(ICJLE2018) 2018)
  • A comparison between L1 and L2 referential expressions by Chinese JSL learners
    (The Tenth International conference on Practical Linguistics of Japanese (ICPLJ10) 2017)
  • Topic management in the narrative text of advanced Japanese learners, focusing on Chinese L1 and Korean L1 individuals
    (The Japanese Society for Language Sciences 19th Annual International Conference (JSLS2017) 2017)
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Works (7):
  • 2018年度「多文化共生をめざした日本語教育専門家養成」プロジェクト活動及び活動報告集監修(大学院言語教育情報研究科)
    2018 - 2019
  • 2017年度「多文化共生をめざした日本語教育専門家養成」プロジェクト活動及び活動報告集監修(大学院言語教育情報研究科)
    2017 - 2018
  • 2016年度「多文化共生をめざした日本語教育専門家養成」プロジェクト活動及び活動報告集監修(大学院言語教育情報研究科)
    2016 - 2017
  • 2015年度「多文化共生をめざした日本語教育専門家養成」プロジェクト活動及び活動報告集監修(大学院言語教育情報研究科)
    2015 - 2016
  • 2014年度「多文化共生をめざした日本語教育専門家養成」プロジェクト活動及び活動報告集監修(大学院言語教育情報研究科)
    2014 - 2015
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Education (1):
  • - 2006 Ochanomizu University Japanese Studies in a Global Perspective Major
Association Membership(s) (6):
The Society for Research on Japanese Language and Culture, Ochanomizu University (査読協力) ,  日本CLIL教育学会 ,  専門日本語教育学会 ,  The Pragmatics Society of Japan ,  Association of Second Language ,  The Society for Teaching Japanese as a Foreign Language, Japanese
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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