Rchr
J-GLOBAL ID:200901032100083776
Update date: Sep. 09, 2022
Imamura Tetsunori
イマムラ テツノリ | Imamura Tetsunori
Affiliation and department:
Research field (3):
Environmental policy and society
, Environmental impact assessment
, Science education
Research keywords (4):
環境教育
, 理科教育学
, Environmental Education
, Science Education
Research theme for competitive and other funds (6):
MISC (45):
-
Characterization of Japanese Views on Science and Technology "jointly worked". 2003. 44. 1. 1-12
-
日本人の科学観・技術観の特徴に関する研究(共著). 日本理科教育学会「理科教育学研究」. 2003. 44. 1. 1-12
-
Characterization of Japanese Views on Science and Technology "jointly worked". 2003. 44. 1. 1-12
-
"アメリカの化学教育事情 -学校化学における粒子概念の取り扱い-". "化学と教育",日本化学会. 2002. 50巻. 9号/ pp.618-621
-
これからの教育養成と総合演習("共著"). 日本科学教育学会研究会研究報告,日本科学教育学会研究会. 2002. 16. 6. pp.53-57.
more...
Books (3):
-
"科学の内容スタンンダード"(K-4, 5-8, 9-12)-科学の歴史と展望-
"全米科学教育スタンダード-アメリカ科学教育の未来を展望する-(National Science Education Standards)" 長洲南海男監修,梓出版社 2001
-
The Status of View of Decision Making at Elementary and Secondary Students in Japan(「共著」)
"Science Education in Advanced Scientific and Technological Society", Japan-Korea Seminar on Science Education 2000
-
理科教育における環境教育の取り組みについて -理科カリキュラムの改善をめざして-
日本理科教育学会教育課程委員会編「これからの教育課程を考える」,日本理科教育学会課題研究論文集 1997
Education (4):
- - 1995 University of Tsukuba
- - 1995 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
- - 1982 Aoyama Gakuin University College of Science and Engineering
- - 1982 Aoyama Gakuin University Faculty of Science and Engineering
Professional career (1):
- (BLANK) (University of Tsukuba)
Work history (8):
- 1995 - 1998 Yamagata University
- 1995 - 1998 Yamagata University, Lecturer
- 1998 - - 山形大学 助教授
- 1998 - - Yamagata University, Associate Professor
- 1988 - 1993 普連土学園中学校高等学校 教諭
- 1988 - 1993 Friends School, Teacher
- 1983 - 1986 埼玉第一高等学校 教諭
- 1983 - 1986 Saitamadaiichi High School, Teacher
Show all
Committee career (2):
- 1999 - 2000 日本科学教育学会 評議員
- 1995 - 日本理科教育学会 評議員
Association Membership(s) (4):
日本環境教育学会
, 日本化学会
, 日本科学教育学会
, 日本理科教育学会
Return to Previous Page