澁谷 覚. How Consumer's Present Perceptions are Affected by Others' Past Experiences : A Comparable Experiment between Promotional and Social Context. 慶応経営論集. 2015. 32. 1. 85-108
1984 - 1988 The University of Tokyo Faculty of Law
Professional career (1):
博士(経営学) (慶應義塾大学)
Work history (4):
2016/04 - 現在 Gakushuin University Faculty of international Social Sciences, Department of international Social Sciences
2009/10 - 2016/03 東北大学大学院 経済学研究科 教授
2007/04 - 2009/09 東北大学大学院 経済学研究科 准教授
2001/04 - 2007/03 Niigata University Faculty of Economics
Committee career (5):
2019/04 - 現在 日本マーケティング学会『マーケティングジャーナル』副編集委員
2018/06 - 現在 日本消費者行動研究学会『消費者行動研究』副編集長
2013/06 - 現在 日本商業学会 学会誌『流通研究』編集委員
2013/06 - 現在 日本マーケティング学会 常任理事
2013/06 - 現在 日本消費者行動研究学会 理事
Awards (3):
2017/06 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 吉田秀雄章(大賞)
2012/06 - 日本商業学会 優秀論文賞
2010/11 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 吉田秀雄賞
Association Membership(s) (5):
JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
, JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
, THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, Japan Marketing Academy