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J-GLOBAL ID:200901033210523794   Update date: Nov. 11, 2019

Wakai Kensuke

ワカイ ケンスケ | Wakai Kensuke
Affiliation and department:
Job title: Instructor
Research field  (1): Thermal engineering
Research theme for competitive and other funds  (3):
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MISC (27):
  • 河本巧, 若井謙介. ガス溶解方式を用いた微細気泡混入燃料の噴霧・微粒化特性に与える影響. 自動車技術会大会学術講演会講演予稿集(CD-ROM). 2018. 2018. ROMBUNNO.308
  • 新垣竜, 若井謙介. 代替燃料の適用による汎用小型ディーゼル機関の燃焼制御. 日本機械学会九州支部講演会講演論文集. 2012. 2012. 109-110
  • 三山洋, 稲田涼, 若井謙介. 低圧噴射ノズルの噴霧特性がDME圧縮着火機関に及ぼす影響. 日本機械学会九州支部講演会講演論文集. 2012. 2012. 115-116
  • Miyama Yo, INADA Ryo, WAKAI Kensuke. C41 Effect of Spray Characteristics of Low-Pressure Injection Nozzle on DME Compression Ignition Engine. The Proceedings of Conference of Kyushu Branch. 2012. 2012. 0. 115-116
  • KAWAI Kensuke, NISHIDA Keiya, YOSHIZAKI Takuo, HIROYASU Hiroyuki. Ignition Characteristics of Dimethyl Ether Injected by a D. I. Diesel Nozzle. Journal of the Japan Institute of Energy. 2001. 80. 866. 87-96
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Books (2):
  • DMEハンドブック
    2006 ISBN:4-274-20229-1
  • DME Handbook
    2007
Lectures and oral presentations  (16):
  • ディーゼル機関におけるDimethyl Ether(DME)の噴霧特性
    (日本機械学会1997年度熱工学講演会 1997)
  • 代替ディーゼル燃料としてのDimethyl Ether(DME)の噴霧特性に関する研究
    (自動車技術会1997年秋季学術講演会 1997)
  • DME噴霧の噴霧先端到達距離に関する研究
    (第七回微粒化シンポジウム 1998)
  • 高温高圧雰囲気中におけるDimethyl Ether(DME)噴霧の着火特性
    (日本機械学会岡山地方講演会 1998)
  • 直噴ディーゼルノズルから噴射されたDimethyl Ether(DME)噴霧の着火遅れ
    (第36回燃焼シンポジウム 1998)
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Professional career (1):
  • Doctor of Engineering (Hiroshima University)
Work history (1):
  • 2007/04/01 - , University of the Ryukyus, Faculty of Engineering, Department of Mechanical Systems Engineering, Mechanics and System Control, Research Associate
Association Membership(s) (4):
Society of Automotive Engineers of Japan ,  Institute for Liquid Atomization and Spray Systems - Japan ,  The Japan Society of Mechanical Engineers ,  The Japan Institute of Energy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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