Rchr
J-GLOBAL ID:200901034079205940   Update date: Aug. 28, 2022

Takeuchi Teiichi

タケウチ テイイチ | Takeuchi Teiichi
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Homepage URL  (1): http://www.tokyomirai.ac.jp/
Research field  (3): Primary/secondary education and curricula ,  Clinical psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (6): 音楽療法 ,  音楽教育 ,  音楽心理学 ,  Music Therapy ,  Music Education ,  Psychology of Music
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 発達障害児の音楽知覚認知的特性と特別支援教育における音楽科の役割
  • 音楽療法の作用機序に関する基礎的研究
  • 抑うつ状態下での音楽認知に関する研究
  • Perceptual and cognitive psychology of Music applied for the Developmental Disorder's Music Education
  • Basic Research on Mechanism of Action in Music Therapy
Show all
MISC (12):
  • 先行聴取音楽が後続聴取音楽の印象形成に与える影響 〜気分一致効果・係留効果の基礎的検証〜. 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科芸術系教育講座音楽教育研究室. 2000. 2
  • The Influence of Antecedent Musical Piece on Impressions of Succeeding Musical Piece 〜The Basic Research on Mood Congruent Effects versus Anchoring Effects to Musical Impression〜. 2000. 2
  • 竹内 貞一, 越川 房子, 富田 正利. BGMが作業・知的活動に与える影響(共著). 早稲田心理学年報. 1999. 31. 2. 89-96
  • 越川 房子, 富田 正利, 竹内 貞一. オーケストラ各パート構成員のパーソナリティ特性 (共著). 早稲田心理学年報. 1999. 31. 2. 77-87
  • 音楽の鑑賞活動における心理的要因の影響 〜抑うつ性・神経症的傾向と音楽の印象の関係から〜. 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科芸術系教育講座音楽教育研究室. 1999. 1. 34-43
more...
Books (2):
  • 感性の発達と創造性,イメージと表現
    幼児と音・音楽〜幼児の音楽教育〜 ディスクコンプ 1998
  • 幼児の成長と音楽的発達の芽生え,幼児の自発的音楽表現の特徴
    幼児と音・音楽〜幼児の音楽教育〜 ディスクコンプ 1998
Education (5):
  • 1998 - 2000 Waseda University
  • - 2000 Waseda University Graduate School, Division of Letters
  • 1993 - 1996 Tokyo Gakugei University Graduate School of Education
  • 1989 - 1993 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
  • - 1993 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Professional career (2):
  • (BLANK) (Waseda University)
  • (BLANK) (Tokyo Gakugei University)
Association Membership(s) (5):
日本音楽教育学会 ,  日本音楽知覚認知学会 ,  日本芸術療法学会 ,  日本音楽療法学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page