Rchr
J-GLOBAL ID:200901035091461982
Update date: Jan. 17, 2024
Asano Tadayoshi
アサノ タダヨシ | Asano Tadayoshi
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Research field (2):
Primary/secondary education and curricula
, Economic policy
Research keywords (4):
経済学教育
, 国際経済学
, Economic Education
, International Economics
Research theme for competitive and other funds (8):
- 2007 - 2009 高校・大学間の接続をめざす経済学教育の再構築と学生の経済リテラシーの国際比較
- 2007 - 2009 Connection of economics education between high school and university
- 2003 - 2006 金融経済教育の推進のための調査・研究
- 2003 - 2006 Research into Promotion of Financial Economic Education
- 1996 - 2005 経済理解力の国際比較
- 1996 - 2005 International Comparision of Economic Understanding
- 2002 - 2004 経済リテラシーの国際実態調査
- 2002 - 2004 International Survey of Economic Literacy
Show all
MISC (41):
-
Understanding of Economic Concepts among Japanese High School and University students. 2004
-
Economic Literacy of Japanese High School and University Students: An International Comparison Based on TEL3. 山村学園短期大学紀要. 2003. 第15号,1-59頁
-
高校生・大学生の経済理解力の現状-経済リテラシーテストの調査結果から(共同発表). 2003
-
TEL3 around the Pacific Rim. The 2003 Annual Meeting of the National Comical on Economic Education. 2003
-
International Seminar on Economic Education: The Care in Japan. International Seminar at New Zealand Asia Institute, University of Auckland. 2003
more...
Books (11):
-
消費者経済教育の新潮流-自立のためのパーソナル・ファイナンス教育-(共著)
早稲田大学経済教育総合研究所 2003
-
21世紀における経済教育政策の日米比較-経済リテラシーテストの分析結果から-(共著)
早稲田大学経済教育総合研究所 2002
-
経済リテラシー入門-経済のどこがむずかしいのか-(共著)
早稲田大学経済教育総合研究所 2001
-
経済学習のスタンダード20:21世紀のアメリカ経済教育(共訳)
財団法人消費者教育支援センター 2000
-
経済学入門 : クイズで経済学習(共著)
学文社 2000
more...
Works (4):
-
21世紀における経済教育政策の日米比較
2000 - 2002
-
Japan-U.S. Comparison of Economic Education Policy in the 21st Century
2000 - 2002
-
アジア太平洋地域における経済学教育の実態と学生の理解度に関する研究
2002 -
-
Economics Education and Students' Literacy in the Asia-Pacific Region
2002 -
Professional career (1):
- Master of Economics (Waseda University)
Committee career (1):
Association Membership(s) (3):
日本社会科教育学会
, 経済学教育学会
, 日本高等教育学会
Return to Previous Page