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J-GLOBAL ID:200901035523529869   Update date: Mar. 31, 2024

Kubota Yukihiko

クボタ ユキヒコ | Kubota Yukihiko
Affiliation and department:
Job title: professor
Homepage URL  (1): https://kubotalab.jp
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (11): competition ,  consumer psychology ,  consumer behavior ,  communication ,  advertising ,  brand ,  relationship ,  リレーションシップ ,  management ,  strategy ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2023 - 2028 デジタル時代のブランド・マーケティングにおけるセグメントを超えた影響関係の検討
  • 2018 - 2024 消費様式の変化がブランド・ロイヤルティにおよぼす影響の検討
  • 2015 - 2019 ブランド・リレーションシップ戦略と消費者の反応の関係の解明
  • 2015 - 2017 自社Webサイトにおけるレコメンデーション効果の研究
  • 2012 - 2015 ブランド・リレーションシップの形成プロセスの解明
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Papers (58):
  • Yukihiko Kubota. Extending and applying a scale of liquidity of consumption. Aoyama Journal of Business (Aoyama Gakuin University). 2022. 56. 4. 132-170
  • Yukihiko Kubota. Development of a scale to measure the liquidity of consumption. Aoyama Journal of Business (Aoyama Gakuin University). 2022. 56. 4. 109-129
  • Yukihiko Kubota. Distinctiveness-based Positioning. Aoyama Journal of Business (Aoyama Gakuin University). 2021. 55. 4. 100-118
  • Yukihiko Kubota. An Organizational Study of Integrated Brand Communication: Final Report of the Integrated Brand Communication Study Group. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2021. 55. 1. 3-7
  • Yoshitomo Hatakeyama, Keigo Taketani, Atsushi Ogata, Yukihiko Kubota. The Relationship between Occasion Perception, Brand Salience, and Purchase Behavior: An Examination Based on the Adjustment Effect of Product Category Purchase Frequency. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2020. 54. 3. 44-51
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MISC (74):
  • 久保田進彦. 消費と私:第7回 それは本物か?. 書斎の窓. 2024. 692. 56-68
  • 久保田進彦. 消費と私:第6回「かっこよさ」と「シンプルさ」. 書斎の窓. 2024. 691. 63-68
  • 久保田進彦. 消費と私:第5回 選ばない消費. 書斎の窓. 2023. 690. 53-59
  • 久保田進彦. 消費と私:第4回 つながる私、ひろがる私. 書斎の窓. 2023. 689. 63-69
  • 久保田進彦. 消費と私:第3回 流れていく消費. 書斎の窓. 2023. 688. 62-67
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Books (19):
  • Brand Strategy in the Digital Age
    2023 ISBN:9784641166226
  • The Power of Marketing
    Yuhiaku 2023 ISBN:9784641166134
  • A Handbook of Retailing & Distribution System
    Yuhikaku 2022 ISBN:9784641165991
  • Marketing for Beginners, New Edition
    2022 ISBN:9784641150973
  • The Doubt Effect: Is This Word of Mouth Effective?
    Yuhiku 2018 ISBN:9784641165373
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Lectures and oral presentations  (30):
  • ポストコロナとリキッド消費
    (日本消費者行動研究学会(第66回コンファレンス) 2023)
  • ブランド・マネジメントにおける組織的問題
    (日本マーケティング学会 ブランド・マネジャー制度研究会 2022)
  • リキッド消費とマーケティング
    (日本マーケティング学会 ブランド&コミュニケーション研究会 2022)
  • 消費の流動化
    (日本マーケティング学会 ブランド&コミュニケーション研究会 2022)
  • 統合型ブランド・コミュニケーションを成功させるには: 組織的要因からの考察
    (日本広告学会(第52回全国大会) 2021)
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Education (2):
  • 1994 - 2001 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 1984 - 1988 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • Doctor of Commerce (Waseda University)
Work history (8):
  • 2022/04 - 現在 Aoyama Gakuin University School of Business Dean
  • 2013/04 - 現在 Aoyama Gakuin University School of Business
  • 2011/04 - 2013/03 Toyo University Faculty of Business Administration
  • 2008/04 - 2011/03 Toyo University Faculty of Business Administration
  • 2007/04 - 2008/03 Chukyo University School of Policy Design
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Committee career (26):
  • 2021/06 - 現在 公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団 研究助成選考委員
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト ブランド・マネジャー制度研究会 企画運営メンバー
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト ブランド&コミュニケーション研究会 企画運営メンバー
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 常任理事
  • 2018/04 - 現在 日経広告研究所 客員研究員
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Awards (4):
  • 2017/11 - Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoshida Hideo Research Grant Award
  • 2013/05 - Japan Society of Marketing and Distribution Award of Japan Society of Marketing and Distribution (Best Book)
  • 2011/11 - Yoshida Hideo Memorial Foundation Yoshida Hideo Research Grant Award
  • 2007/05 - Japan Society of Marketing and Distribution Award of Japan Society of Marketing and Distribution (Best Paper)
Association Membership(s) (7):
The Academy of Marketing Science ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Academy of Advertising ,  Japan Society of Markting and Distribution ,  Association for Consumer Research ,  American Marketing Association ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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