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J-GLOBAL ID:200901036449273020   Update date: May. 08, 2024

Hoogenboom Bernard Raymond

レイモンド バーナード フーゲンブーム | Hoogenboom Bernard Raymond
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Linguistics ,  Foreign language education
Research keywords  (11): カリキュラム ,  ライティング ,  コミュニケーション ,  ALT ,  ティームティーチング ,  英語教授法 ,  Curriculum ,  Writing ,  Communication ,  Team-Teaching ,  English Teaching Methodology
Papers (3):
  • Oscar Salgado, Keiko Uehara, Raymond Hoogenboom. ESL/EFL Instructors' Views on Classroom Management Using Online Tools. Journal of TeachingMethodology. 2021. 20. pp.43-56
  • Yamada Toshiyuki, Kaneda Masahide, Shibata Chikako, Tanaka Kazuyoshi, Mihara Tomoko, Hoogenboom Raymond B. Consideration of Foreign/English Language Education in Japan from Teaching Practices at Gunma University: Take-home Messages from 2019. Journal of Teaching Methodology. 2020. 19. pp.9-18
  • Yuki Ashizawa, Raymond Hoogenboom, Keiko Uehara. Applying Convergent/Divergent Ways of Thinking to Output Language Activities in the Japanese High School Classroom of English as a Foreign Language. Journal of Teaching Methodology. 2020. 19. pp.37-50
MISC (30):
  • 山田 敏幸,上原 景子,金田 仁秀,柴田 知薫子,田中 一嘉,三原 智子,宮本 文,レイモンドB.フーゲンブーム. 群馬大学での授業実践から日本の外国語(英語)教育を考える - 2017年度の成果 -. 群馬大学教科教育学研究. 2018. 17. 41-50
  • 上原 景子,山田 敏幸,フーゲンブーム,レイモンド B,遠藤 直哉,岩﨑 秀平,宮崎 洋人,柳川 祥恵,林 尚子. 英語教育における流暢さと即興力の育成 - 中学生の話すことにおける意識の一考察 -. 群馬大学教育学部紀要 人文・社会科学編. 2018. 67. 177-196
  • HOOGENBOOM Raymond, KEITH Barry. Increasing Spoken Output through Extensive Listening and Audio Journals. 2015. 32. 32. 91-102
  • 中野 聡子,山田 敏幸,上原 景子,金澤 貴之,レイモンド B,フーゲンブーム,上田 一貴,伊福部 達. 聴覚障害者が読みやすい英語音声認識字幕提示の改行条件に関する研究. 特殊教育学研究. 2014. 52. 4. 275-285
  • 中野聡子,山田敏幸,上原景子,金澤貴之,レイモンド,B.フーゲンブーム,上田一貴,伊福部達. 聴覚障害者の英語音声認識字幕の読みにおける文の区切りと読み易さに関する実験的検討. 聴覚言語障害. 2011. 第40巻. 第1号. 15-24
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Books (6):
  • 『Sunshine English Course 3 Teacher’s Manual 協働授業案編 』
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092671
  • 『Sunshine English Course 2 Teacher’s Manual 協働授業案編 』
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092657
  • 『Sunshine English Course 1 Teacher’s Manual 協働授業案編 』
    開隆堂 2016 ISBN:9784304092633
  • 『Sunshine English Course 1 Teacher’s Manual 共同授業編』
    開隆堂 2016
  • 『英語ノート2』完全対応授業指導書2パーフェクト版
    開隆堂 2010 ISBN:9784304013805
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Lectures and oral presentations  (15):
  • The ALT as a Valuable Source of Comprehensible InputInside the English Language Classroom in Japan
    (2016 Skill Development Conference, Gunma Prefectural Board of Education 2016)
  • The ALT as a Valuable Source of Comprehensible InputInside the English Language Classroom in Japan
    (2016 Skill Development Conference, Gunma Prefectural Board of Education 2016)
  • The role of ALT in Japanese primary and secondary school English education
    (2014 ALT Skill Development Conference, Gunma Board of Education 2015)
  • Increasing students’ output with audio journals
    (The 26th Annual JALT-Gunma Summer Workshop at Kusatsu 2015)
  • Getting a good start on an extensive listening audio journal project for college freshmen
    (Second Dual-Myshare Event, Starting the Year off Right, JALT Saitama Chapter 2015)
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Professional career (1):
  • M.S.Ed. (Master of Science in Education) (Graduate College of Education, Temple University)
Work history (4):
  • 2006 - 2012 群馬大学大学教育センター・教育学部 兼任准教授
  • 2012 - - 群馬大学教育基盤センター・教育学部 兼任准教授
  • 2006 - 2006 Gunma University Faculty of Education
  • Gunma University Associate Professor
Committee career (15):
  • Japan Association of Language Teachers Member
  • 日本特殊教育学会 会員
  • 群馬大学教科教育学研究会 会員
  • Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL) Member
  • 日本第二言語習得学会 会員
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Association Membership(s) (10):
全国語学教育学会 ,  Gunma Chapter (JALT 全国語学教育学会群馬支部) ,  Japan Association of Language Teachers ,  日本特殊教育学会 ,  群馬大学教科教育学研究会 ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL) ,  日本第二言語習得学会 ,  Gunma Chapter (JALT 全国語学教育学会群馬支部) ,  Japan Association of Language Teachers ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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