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J-GLOBAL ID:200901036759102765   Update date: Sep. 24, 2024

Ito Masato

イトウ マサト | Ito Masato
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics ,  Mathematical physics and basic theory
Research keywords  (3): 素粒子論 ,  物理教育(教材開発) ,  particle physics
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2027 Development of teaching effectiveness measurement indices for an active-learning based physics experiment class
  • 2018 - 2022 Active learning course design and assessment on university basic physics course
  • 2017 - 2020 The development of the series of demonstrations and lectures in introductory physics for non-physics majors
  • 2005 - 2007 ブレーンワールド模型から4次元物理現象の起源を探究する
  • 素粒子論・宇宙論
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Papers (9):
  • 伊東正人. 異なる線密度をもつ弦の共振条件とその観察. 物理教育. 2023. 71. 4. 243-248
  • 伊東正人. メルデの実験における弦の振動解とその観察. 物理教育. 2023. 71. 2. 106-109
  • 伊東正人. 物理授業におけるランベルトのW関数の活用法. 物理教育. 2019. 67. 1. 22-26
  • 伊東正人. 回転する鎖の数理を演示する実験とその方法. 物理教育. 2017. 65. 3. 145-150
  • 伊東正人. 回転する鎖の節点とベッセル関数の零点の実験. 物理教育. 2016. 64. 1. 16-19
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Books (1):
  • 「量子力学がわかる」
    技術評論社 2010 ISBN:9784774142876
Lectures and oral presentations  (16):
  • メルデの実験と2重井戸型ポテンシャル問題
    (日本物理学会 2024)
  • メルデの実験の共振条件ーcot関数の加法定理と井戸型ポテンシャル問題ー
    (日本物理教育学会 2024)
  • 三又弦のメルデの実験
    (日本物理学会 2023)
  • メルデの実験の厳密な振動解と演示方法
    (日本物理教育学会 2023)
  • メルデの実験のさまざまな演示方法とその理論的考察
    (日本物理学会 2022)
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Education (2):
  • 1996 - 2001 Nagoya University
  • 1987 - 1991 Tokyo University of Science Faculty of Science and Technology Physics
Professional career (1):
  • 理学博士 (名古屋大学)
Work history (5):
  • 2004/04 - 現在 Aichi University of Education Faculty of Education
  • 2001/04 - 2004/03 名古屋大学 E研(研究生)
  • 1996/04 - 2001/03 名古屋大学理学研究科 E研
  • 1993/04 - 1994/10 (株)ソニー
  • 1991/04 - 1993/03 東京工業大学総合理学研究科材料科学専攻修士課程修了
Committee career (1):
  • 2021/10 - 2022/09 日本物理学会 領域13(物理教育)運営委員
Association Membership(s) (2):
日本物理学会 ,  物理教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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