Rchr
J-GLOBAL ID:200901038561590902   Update date: Sep. 15, 2022

Jo Kazuo

ジョウ カズオ | Jo Kazuo
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://e2.kyoritsu-wu.ac.jp/~zyo
Research field  (2): Art history ,  Aesthetics and art studies
Research keywords  (6): 色彩の文化史的研究 ,  装飾文様の文化史的研究 ,  ファッションの記号論的研究 ,  The Cultunal Studies of Colour ,  The cultural Studies of Decorative Pattenns. ,  The Semiotic studies of Fashion
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 色彩文化の東西比較
  • 日本装飾文様の研究
  • ファッションの記号論的研究
  • The Comparative Studies on Culture of Color between East & West.
  • The Cultural studies on Decorative Patterns of Japan.
Show all
MISC (41):
  • 大正、昭和の色彩. 「TKS」東京機械製作所. 2004. 77号
  • The Color of Taishō, Shōwa age. 「TKS」Tokyo Machine co,Ltd. 2004
  • ファッションにおける流行の時系列的変化とその要因. 共立女子大学総合文化研究所年報. 1999. 5. 10
  • 白の宇宙誌. 日本色彩学会誌. 1999. 23. 3. 12
  • The Study on the Continuous Change and the Resources of the Fashion. Bulletin of Center for Interdisciplinary of Science and Culture. 1999. 5. 10
more...
Books (67):
  • 明治、大正、昭和の色彩
    大日本インキ化学工業(株) 2004
  • The color of Meiji, Taishō, shōwa age
    Dai Nippon Ink chemistry co,Ltd 2004
  • The Revolution of Cinema 1960
    Film Aut Publishing co,Ltd 2003
  • The Theory of Color Coordination of Fashion
    The Tokyo chamber of Commerce and Industry 2003
  • The Dictionary of Color Terms
    Tokyo University's Publishing co,Ltd 2003
more...
Works (25):
  • 展質会「明治、大正、昭和の色彩展」の企画、構成
    2004 -
  • The Color Coordinate plan for Contract Curtain
    2003 -
  • コントラクト・カーテンへのカラーコーディネート提案II
    2003 -
  • 展覧会「大江戸の色彩展」企画・構成
    2003 -
  • The Color Coordinate plan for Contract Curtain
    2003 -
more...
Education (2):
  • - 1960 Aoyama Gakuin University College of Literature Department of English
  • - 1960 Aoyama Gakuin University Faculty of Literature
Committee career (1):
  • 1997 - 日本色彩学会 理事
Association Membership(s) (3):
日本色彩学会 ,  ファッション環境学会 ,  記号学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page