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J-GLOBAL ID:200901039171268690   Update date: Feb. 01, 2024

Awazu Shunji

アワヅ シュンジ | Awazu Shunji
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/awazushunji/top
Research field  (2): Experimental psychology ,  Cognitive sciences
Research keywords  (9): 文章理解 ,  Embodiment ,  Embodied Cognition ,  Text comprehension ,  Language comprehension ,  Cognitive Science ,  Cognitive Neuroscience ,  MRI ,  語彙
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2019 - 2022 文理解の脳fMRI反応を予測する統合神経意味計算モデルの構築
  • 2016 - 2021 Interdisciplinary research on multimodal and process-based concept formation
  • 2015 - 2019 Functional magnetic resonance imaging (fMRI) and cognitive psychological studies for educational effect measurement and assessment model of active learning.
  • 2014 - 2017 Modelling of Predicting Functional and Structural Change in the Brain of Language Learners--Based on fMRI, Machine Learning and Morphometry
  • 2014 - 2017 Development and evaluation of English vocabulary teaching method based on brain activation of motor area.
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Papers (31):
  • Hiroyuki Akama, Yixin Yuan, Shunji Awazu. Task-induced brain functional connectivity as a representation of schema for mediating unsupervised and supervised learning dynamics in language acquisition. Brain and behavior. 2021. e02157
  • Shunji Awazu, Akio Suzuki. Embodiment of L2 sentence comprehension by L2 beginners. Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society. 2020. 27. 4. 554-566
  • 粟津 俊二. 日本企業はどのような人材を求めているのか -PROG テスト項目へのあてはめ-. 実践女子大学人間社会学部紀要. 2019. 15. 1-11
  • 粟津俊二, 松下慶太. 能動的学修科目を選択する学生の特性-PBL科目を選ぶ動機とコンピテンシー. 実践女子大学人間社会学部紀要. 2017. 13. 29-39-39
  • 粟津俊二, 安山秀盛, 鈴木明夫. 身体的行為の経験に着目した英語語彙修得方法の開発と評価ー前置詞の学習. 実践女子大学人間社会学部紀要. 2017. 13. 15-27
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MISC (24):
  • Pronunciation training facilitates spell learning of English words. JCSS Japanese Congnitive Science Society. 2014. 298-301
  • 小山 義徳, 鈴木 明夫, 粟津 俊二, 松沼 光泰, 中山 誠一, 関谷 弘毅. 教育心理学は英語教育にどのように貢献できるか : 教育研究者と中学・高校の英語教員との対話(自主シンポジウムC3). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2009. 51. S72-S73
  • 竹内 光悦, 粟津 俊二. 文系女子学部学生を対象とした統計教材の開発. 数学教育学会誌. 臨時増刊, 数学教育学会発表論文集. 2007. 2007. 1. 52-54
  • 鈴木明夫, 佐藤健, 粟津俊二, 横田厚生, 中山誠一, 荒川真, 岩田哲. (報告書)チャンキングを用いた英語リーディングのためのe-learning教材の活用と実践. 平成19年度松下教育財団成果報告集. 2007. 23-32
  • 鈴木 明夫, 粟津 俊二. 文章理解を補助する図解の情報同時提示効果. 日本認知科学会大会発表論文集 = Annual meeting of the Japanese Cognitive Science Society. 2006. 23. 130-131
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Books (1):
  • 心の理論とマキャベリ的知性の進化論-ヒトはなぜ賢くなったか マキャベリ的知能仮説
    ナカニシヤ出版 2004
Lectures and oral presentations  (65):
  • 文章読解時の内なる声と視覚的イメージの相関 ー言葉の身体性の観点からー
    (日本心理学会第85回大会 2021)
  • ARDJ の刺激文の読み時間データの回帰木解析を使った要因分析
    (2021年度日本認知科学会第38回大会 2021)
  • 恋愛要素のある二次創作物への嗜好:夢女子の恋愛観
    (2021年度日本認知科学会第38回大会 2021)
  • オンラインにおける学習と対話(企画・司会)
    (日本認知科学会「学習と対話」第57回研究分科会 2020)
  • ARDJ is coupled with RT data: Preliminary MVA
    (2020)
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Works (4):
  • エルゴノミクス手法を活用した安全衛生対策に関する調査研究 中間報告書
    - 2002
  • 「高度熟練技能デジタル化 (旋盤・手仕上げ)」
    - 2002
  • トラブルに係るヒューマンファクターの現状調査
    - 2001
  • 定検要領書の充実に関する検討業務委託
    - 2001
Education (2):
  • - 2001 京都大学大学院 文学研究科 心理学専修
  • - 1996 慶応義塾大学 文学部 心理学専攻
Professional career (2):
  • Master of Litterature (Kyoto University)
  • Dr.( Litterature)
Work history (4):
  • 2016/04 - Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2008/04 - 2016/03 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2004/04 - 2008/03 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2001/03 - 2004/04 (財)労働科学研究所研究部 研究員
Committee career (2):
  • 2016/12 - 現在 日本認知科学会 運営委員
  • 2013/03 - 2016/12 日本認知科学会 編集委員
Awards (2):
  • 2016 - 日本心理学会 優秀発表賞 カイコの社会的促進の検討
  • 2014 - 日本心理学会 特別優秀発表賞 家畜化された昆虫,カイコは学習するのか?空間学習課題における検討
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  日本心理学会 ,  日本認知科学会 ,  Cognitive Science Society ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR COGNITIVE PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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