Rchr
J-GLOBAL ID:200901039250385520
Update date: Sep. 30, 2022
Nakayama Kanjiro
ナカヤマ カンジロウ | Nakayama Kanjiro
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://www.juen.ac.jp/psych/nakayama/
Research field (2):
Educational psychology
, Social psychology
Research keywords (4):
内発的動機づけ
, 教育心理学
, 学習心理学
, 動機づけ論
Research theme for competitive and other funds (2):
- 児童の動機づけ特性と達成行動との関連
- Relationships between Children's Motivational Orientation and Their Achievement Behavior
Papers (45):
-
Akira Saito, kanjiro Nakayama. Support Strategies for the Memorization of "KUKU" by a Child with Mathematical Disabilities : Based on Individual Cognitive Difficulties. 上越教育大学研究紀要 = Bulletin of Joetsu University of Education. 2018. 37. 2. 371-383
-
NAKAYAMA Kanjiro. Teacher's autonomy support in the classroom learning (2): An analysis of "unsuccessful" cases. 2014. 33. 75-84
-
NAKAYAMA Kanjiro. Teacher's autonomy support in the classroom learning. 2013. 32. 149-160
-
Teacher's Autonomy-Supportive Behavior in the Extracurricular Activities : An Analysis from Self-Determination Perspective. 2012. 31. 0. 111-123
-
Gohori Josef, Nakayama Kanjiro. How Czech Teahcers Recognize Pupil's Declne in Academic Ability and the Change of Learning Environment?. Bulletin of Joetsu University of Education. 2011. 30. 75-83
more...
MISC (35):
-
中山 勘次郎. 授業の中で子どもを支える : 子どもの意欲を引き出す工夫 (特集 勉強ぎらいの子どもを支える). 教育と医学. 2015. 63. 7. 608-615
-
中山 勘次郎. 家庭学習を“修行”にしない学習時間の工夫. 児童心理. 2013. 67. 2. 29-35
-
中山 勘次郎, Nakayama Kanjiro, ナカヤマ カンジロウ. 教師の期待は子どもを伸ばすか--ピグマリオン効果を超えて (特集 子どもが伸びるとき). 児童心理. 2010. 64. 7. 531-537
-
中山 勘次郎, Nakayama Kanjiro, ナカヤマ カンジロウ. 結果ばかり気にする子 (特集 目標をもてる子に育てる). 児童心理. 2004. 58. 1. 60-64
-
Situation-specific achievement goals in making woodwork and their relationship with achievement emotions. 2002
more...
Books (34):
-
「実践力」が育つ教員養成
上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2018 ISBN:9784990997304
-
「思考力」が育つ教員養成
上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2018 ISBN:9784990668594
-
「実践力」を育てる
上越教育大学出版会, 永田印刷 (発売) 2017 ISBN:9784990668587
-
英語教育学と認知心理学のクロスポイント
北大路書房 2016
-
ヒルガードの心理学[第16版]
金剛出版 2015
more...
Lectures and oral presentations (5):
-
児童生徒の学習意欲と学校心理士の役割
(日本教育心理学会総会発表論文集 2002)
-
人格1(401〜406)(部門別研究発表題目・質疑応答・討論の概念)
(教育心理学年報 1983)
-
404 児童の動機づけ特性とコンピテンス(意欲,人格)
(日本教育心理学会総会発表論文集 1982)
-
教授・学習1(601〜608)(部門別研究発表題目・質疑応答・討論の概要)
(教育心理学年報 1982)
-
602 教示者と児童との社会的接触が教示の理解に及ぼす影響(教授・学習1,教授・学習)
(日本教育心理学会総会発表論文集 1981)
Education (4):
- - 1983 University of Tsukuba
- - 1983 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
- - 1979 University of Tsukuba
- - 1979 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (2):
- (BLANK) (University of Tsukuba)
- (BLANK) (University of Tsukuba)
Work history (10):
- 2016/04 - 現在 Niigata Institute of Technology
- 2008/10 - 現在 Hyogo University of Teacher Education
- 2008/10 - 現在 Joetsu University of Education Graduate School of Education
- 2007/04 - 2008/09 Joetsu University of Education
- 2008/02 - 2008/03 Yokohama National University
- 1993/08 - 2007/03 Hyogo University of Teacher Education
- 1993/04 - 2007/03 Joetsu University of Education College of Education
- 2001/11 - 2002/03 University of Tsukuba
- 1995/04 - 2001/03 Shinshu University
- 1983/04 - 1993/03 Joetsu University of Education College of Education
Show all
Committee career (4):
- 2006/03 - 2012/08 日本学校心理士会 新潟支部長
- 2003/08 - 2009/09 日本教育心理学会 理事
- 2004/01 - 2006/12 日本教育心理学会 「教育心理学研究」常任編集委員
- 1995/07 - 1996/03 上越市教育委員会 地域情報通信ネットワーク整備計画の研究推進協議会委員
Association Membership(s) (4):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF PSYCHOLOGY IN TEACHING AND LEARNING
, 日本発達心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
Return to Previous Page