Rchr
J-GLOBAL ID:200901040509855145   Update date: Sep. 01, 2020

Omino Takashi

オミノ タカシ | Omino Takashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Experimental psychology
Research keywords  (2): 実験系心理学 ,  experimental analysis of behavior
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2000 - 2008 反応変動性の実験的行動分析
  • 2000 - 2004 現代の子どもの遊び
MISC (23):
more...
Books (2):
  • 行動心理ハンドブック
    培風舘 ISBN:4563055654
  • 行動生物学・動物学習辞典
    インデックス出版 ISBN:4901092367
Lectures and oral presentations  (23):
  • デンショバトのキーつつきオペラントにおける距離次元と時間次元の弁別が速さ次元に及ぼす効果
    (日本基礎心理学会第28回大会 2009)
  • ハトを用いた逆転弁別学習による特色価効果の再吟味
    (日本基礎心理学会第25回大会 プログラム (49) 2006)
  • 反応の速さ(反応間距離/反応間時間)を指標としたハトのDRLスケジュール反応遂行の分析
    (日本動物心理学会第66回大会 プログラム (44) 2006)
  • ハトにおける多元スケジュールを用いた距離弁別の分析
    (日本行動分析学会第24回大会 発表論文集 (109) 2006)
  • デンショバトの採餌行動における漸次的枯渇餌場の再吟味
    (日本基礎心理学会第24回大会 プログラム (59) 2005)
more...
Works (9):
  • 刺激・反応等価性(equivalence)に関する実験的行動分析
    1990 - 1991
  • 実験的行動分析における画像処理装置を用いた反応解析方法の開発
    1987 - 1988
  • デンショバトによる選択行動モデルの実験的検討
    1984 - 1985
  • 選択行動の実験的行動分析
    1982 - 1983
  • 強化の遅延時間、表題「選択行動の実験的行動分析」の一部(昭和57・58年度文部省科学研究費補助金一般研究(A) 研究成果報告書)
more...
Education (6):
  • - 1983 Meisei University
  • - 1983 Meisei University
  • - 1974 Keio University
  • - 1974 Keio University
  • - 1972 Meisei University
Show all
Professional career (2):
  • 文学士 (明星大学)
  • 文学修士 (慶應義塾大学)
Work history (6):
  • 1986 - 1990 Meisei University School of Humanities
  • 1990 - - 明星大学人文学部 心理・教育学科(心理学専修) 教授
  • 1983 - 1986 Meisei University School of Humanities
  • 1980 - 1983 Meisei University School of Humanities
  • 1974 - 1980 Meisei University School of Humanities
Show all
Association Membership(s) (8):
日本行動分析学会 ,  日本基礎心理学会 ,  日本心理学会 ,  日本動物心理学会 ,  The Japanese Association for Behavior Analysis ,  The Japanese Psychonomic Society ,  The Japanese Psychological Association ,  The Japanese Society for Animal Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page