Rchr
J-GLOBAL ID:200901041081340796   Update date: Apr. 13, 2019

Kimura Nobuyuki

Kimura Nobuyuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Architectural and city planning
Research keywords  (3): まちおこし ,  学校 ,  地域施設計画
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2011 - 2013 サスティナブル技術を活かした枠組壁工法によるエコスクールの標準システムの開発
  • 1990 - 1992 ライフサイクルコストからみた学校建築の改築・改造システム
Papers (8):
Patents (2):
  • 学校建築物
  • 学校建築物
Books (1):
  • 学校施設の質的改善を伴う耐震改修マニュアル
    国立教育政策研究所103ページ 2014
Lectures and oral presentations  (4):
  • Prospects and potential significance of wooden of school facilities
    (Technical Papers of Annual Meeting 2014)
  • 公立小・中学校における多目的スペースの整備状況
    (日本建築学会学術講演梗概集(E1分冊)P.461~462 2007)
  • 心障学級の特別支援教育への移行におけるあり方に関する一考察 心障学級教員の意識調査から
    (日本建築学会学術講演梗概集(E1分冊)P.243~244 2006)
  • 小学校教員の多目的スペースの使い方と評価
    (日本建築学会学術講演梗概集(E1分冊)P.287~288 2006)
Works (5):
  • Town Planning for the East Area of Omori Station;A Study
    2016 -
  • エコスクールの今日
    2005 -
  • 学校施設の質的改善を伴う耐震改修の現状と考え方
    2005 -
  • 世田谷区立松沢小学校改築基本構想策定調査報告書
    仁科和久, 木村信之, 榎本陽一, 飯田直, 高橋史江, 近藤範和 2005 -
  • 学校施設リニューアル事例の紹介及び分析
    2004 -
Education (3):
  • 1977 - 1980 Tokyo Metropolitan University
  • 1975 - 1977 Tokyo Metropolitan University
  • 1971 - 1975 University of Fukui
Work history (25):
  • 2016/04/01 - 2018/03/31 Showa Women's University Showa Design Office
  • 2008/04 - 2009/03 Showa Women's Junior College Department of Culture and Creative Arts
  • 2006/04 - 2009/03 Professor
  • 2006/04 - 2009/03 Showa Women's Junior College
  • 2000/04 - 2006/03 Associate Professor
Show all
Committee career (35):
  • 2005/10/01 - 2008/03/31 国立教育政策研究所 学校施設の環境配慮方策等に関する調査研究 協力者
  • 2005/07/01 - 2006/03/31 文教施設協会 学校施設の耐震補強事例に関する調査研究委員会 委員
  • 2004/12/01 - 2006/03/31 国立教育政策研究所 学校施設の耐震化促進に関する調査研究 協力者
  • 2001/04 - 2006/03 日本建築学会 関東支部 建築計画専門研究委員会委員
  • 2005/07/01 - 2006/01/31 (財)建設物価調査会 耐震改修工事費のマクロデータ調査委員会 文教施設分科会委員
Show all
Association Membership(s) (2):
日本教育工学会 ,  日本建築学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page