Rchr
J-GLOBAL ID:200901041957934753   Update date: Jun. 24, 2024

Shimamura Kazue

シマムラ カズエ | Shimamura Kazue
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2016 - 2019 Development of Instructional Materials and Teaching Methods to Conduct Specialized Courses in English Effectively and Efficiently
Papers (46):
  • Kazue Shimamura, Janusz Buda. Advertising Education in Japan. Advertising Education around the world. 2014. 139-159
  • 嶋村和恵. 経験価値が顧客に提供するもの. 早稲田ビジネススクール・レビュー. 2008. 8. 38-41
  • 嶋村和恵. 日米の学生意識調査に見る大学での広告教育の現状と課題. 早稲田商学. 2004. 400. 139-169
  • 嶋村和恵. ブランドは何につけられているの. 自動車情報事典 大車輪/三栄書房. 2003
  • 嶋村和恵. 日米の大学生の広告教育に対する意識調査-共通調査票による調査の結果とその意味. 日経広告研究所報. 2003. 第37巻4号. 210. 2-8
more...
Books (12):
  • Contemporary Issues in Advertising
    2021 ISBN:9784641165885
  • 現代広告論 新版
    有斐閣 2008 ISBN:9784641123564
  • 新しい広告
    電通 2006 ISBN:4885531837
  • 消費者・コミュニケーション戦略(現代のマーケティング戦略4) 第5章
    有斐閣 2006 ISBN:4641122741
  • 広告用語辞典
    日本経済新聞社 2005
more...
Works (5):
  • How Top Management Perceive the Function of Advertising
    1993 - 1995
  • Structuring Information System for Central Business District
    1993 -
  • Survey on Unfair Advertisements.
    1993 -
  • Analysis, Comparison and Evaluation of Japanese, Korean and U. S. Television Advertising
    1989 - 1991
  • The Concept of Corrective Advertising and the Adaptability for Japan
    1980 - 1981
Education (2):
  • 1979 - 1988 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 1974 - 1978 Waseda University School of Commerce
Professional career (2):
  • 商学修士 (早稲田大学)
  • (BLANK)
Work history (5):
  • 2001/04 - 現在 Waseda University, Faculty of Commerce, Professor
  • 1995/04 - 2001/03 Waseda University, School of Commerce, Associate Professor
  • 1993/04 - 1995/03 Waseda University, School of Commerce, Assistant Professor
  • 1992/04 - 1993/03 Saitama Women's Junior College, Associate Professor
  • 1989/04 - 1992/03 Saitama Women's Junior College, Assistant Professor
Awards (4):
  • 2022/05 - 全日本広告連盟 日本宣伝賞吉田賞
  • 2015/11 - 日刊工業新聞社 日本産業広告賞事務局 小林太三郎賞
  • 2001/11 - 日本広告学会学会賞 教育啓蒙部門 現代広告論 有斐閣
  • 1998/11 - 日本広告学会学会賞 教育啓蒙部門 日本の広告研究の歴史 電通
Association Membership(s) (4):
American Academy of Advertising ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Academy of Advertising
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page