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J-GLOBAL ID:200901041977050100   Update date: Jan. 30, 2024

Iechika Sanae

イエチカ サナエ | Iechika Sanae
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (1): 学校心理学 生徒指導 教育相談 カウンセリング
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2019 - 2023 Qualifications as global educational leaders: Formulating teacher agency between Japanese and Finnish educators
  • 2019 - 2023 発達障害のある子どもを含めすべての子どもを援助するチーム学校の校内委員会
  • 2017 - 2023 「チーム学校」の促進要因・妨害要因の日米比較研究ー教育相談の視点からー
  • 2014 - 2019 Academic Achievement and Self-concept Formation Process in Adolescent Girls
  • 2014 - 2018 How does support coordination committee function in prevention and intervention of bullying for children with developmental disabilities in schools
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Papers (27):
  • 姫野涼子, 家近早苗. 児童の「考えて書く力」の育成をめざす授業モデルの提案. 大阪教育大学紀要. 2021
  • 阿津坂理沙, 家近早苗. 工業高校での教師間の連携を促進して行うチーム援助. 日本学校心理士会年報. 2020. 12. 94-105
  • IECHIKA SANAE. A Review of Research in School Psychology :. The Annual Report of Educational Psychology in Japan. 2017. 56. 122-136
  • 家近早苗. 実践から質的研究へ-学校現場の実践家への期待-. 学校健康相談研究. 2016. 13. 1. 23-33
  • 山田留美子, 家近早苗. スクールカウンセラー・相談員・教師が協力して行う児童生徒への支援のプロセス-支援をする時の「協力のやりにくさ」に焦点をあてて-. 学校心理学研究. 2016. 16. 1. 3-14
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MISC (2):
  • 都築 忠義, 宮本 友弘, 相良 順子, 家近 早苗, 服部 環, 松崎 学. JE03 児童期における学力の変動パターンと規定要因(自主企画シンポジウム). 日本教育心理学会総会発表論文集. 2013. 55. S118-S119
  • 家近 早苗. 学校生活に疲れてしまう子--学習・進路面と対人関係に焦点をあてて (特集 「ふつうの子」の悩みに気づく). 児童心理. 2006. 60. 1. 43-47
Books (22):
  • 教育・学校心理学
    遠見書房 2019
  • 教師として考え続けるための教育心理学
    ナカニシヤ出版 2018
  • チーム学校での効果的な援助ー学校心理学の最前線
    ナカニシヤ出版 2018
  • 公認心理師現任者講習会テキスト〔2018年版〕
    日本心理研修センター 2018
  • 書評.教育支援とチームアプローチ-社会と協働する学校と子ども支援
    金子書房 2017
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Education (1):
  • 2008 - 2010 University of Tsukuba 大学院人間総合科学研究科 生涯発達科学専攻
Committee career (1):
  • 日本学校心理学会 常任理事
Awards (3):
  • 2011/03 - 筑波大学 筑波大学人間総合科学研究科生涯発達科学専攻長賞
  • 2010/08 - 日本学校心理学会 日本学校心理学会大会発表賞
  • 2010/04 - 聖徳大学 聖徳大学平成21年度優秀教員賞
Association Membership(s) (6):
日本学校心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本カウンセリング学会 ,  コミュニティ心理学会 ,  日本心理臨床学会 ,  International School Psychology Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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