Rchr
J-GLOBAL ID:200901042763065319
Update date: Jan. 17, 2024
Sasaki Junichiro
ササキ ジュンイチロウ | Sasaki Junichiro
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (3):
Commerce
, Business administration
, Economic policy
Research keywords (2):
国際化のなかの地域経済
, Regional economy in internationalisation
Research theme for competitive and other funds (2):
- 1993 - Regional Economic Policy
- 国際化のなかの地域経済
Papers (45):
-
佐々木 純一郎. 民間地域商社、自治体出資地域商社そして観光協会:有限会社漂流岡山、株式会社東近江あぐりステーション、有限会社南相木村故郷ふれあい公社、一般社団法人志賀町観光協会、一般社団法人喜多方観光物産協会、そしてにしあいづ観光交流協会. 弘前大学大学院地域社会研究科年報. 2021. 17. 67-81
-
佐々木 純一郎. 福井県高浜町の地域商社などの事例研究 : 株式会社福井和郷、株式会社うみから及び株式会社まちから. 地域社会研究. 2021. 14. 17-23
-
橘田 誠, 佐々木 純一郎. 青森県における調査:市町村議会と圏域について. 弘前大学大学院地域社会研究科年報. 2020. 16. 99-115
-
Iwaki Shinkumi,Ltd. and Iwaki Unite: Financial institutions in Fukushima support for regional trading companies. 2020. 16. 87-98
-
Regional Brand and Industry-University Collaboration : Case Study of Sake and Regional Trading Companies. 2019. 15. 35-44
more...
MISC (19):
-
佐々木 純一郎. 東北地方のアパレル産業の企業家,ファクトリーブランド,そしてSCMの適正化 : 佐藤繊維株式会社,株式会社サンライン,岩手モリヤ株式会社. 中小企業季報 = Small business quarterly journal / 大阪経済大学中小企業・経営研究所 編. 2023. 2022. 2-4. 33-50
-
佐々木 純一郎, 前田 健, 内山 大史. 青森県での地域ブランドをつくる地域商社の現状と産学官金連携による可能性 : 青森県内市町村に対するアンケート調査. 地域社会研究 / 弘前大学地域社会研究会 編 ; 弘前大学大学院地域社会研究科 監修. 2023. 16. 1-8
-
佐々木 純一郎, 橘田 誠. 青森県内市町村議会アンケート調査について. 地域社会研究 / 弘前大学地域社会研究会 編 ; 弘前大学大学院地域社会研究科 監修. 2023. 16. 31-43
-
佐々木, 純一郎. 株式会社うみから及び株式会社まちから:福井県高浜町の6 次産業化施設「UMIKARA」の稼働によせて. 地域社会研究. 2022. 15. 15-20
-
佐々木, 純一郎. 地域商社の事例研究:株式会社チーム佐渡島、一般社団法人佐世保物産振興協会、西九州させぼ地域商社、R*A BASE、株式会社ふじさきファーマーズLABO、そして有限会社ウミガメフーズ-Case study of regional trading companies: Team Sadogashima Co., Ltd., Sasebo Bussan Promotion Association, Nishikyushu Sasebo Regional Trading Company, R * A BASE, Fujisaki Farmers LABO Co., Ltd., and Umigame Foods Co., Ltd. 弘前大学大学院地域社会研究科年報. 2022. 18. 119-127
more...
Books (23):
-
日本経営学会東北部会発グローバル化の中の地域企業 : 経営理念による地域との共創
文眞堂 2020 ISBN:9784830950971
-
ポスト地方創生 : 大学と地域が組んでどこまでできるか
弘前大学出版会 2019 ISBN:9784907192693
-
産業復興の経営学 : 大震災の経験を踏まえて
同友館 2017 ISBN:9784496052972
-
地域マーケティングの核心 : 地域ブランドの構築と支持される地域づくり
同友館 2016 ISBN:9784496052286
-
地域マーケティングの核心 : 地域ブランドの構築と支持される地域づくり
同友館 2014 ISBN:9784496050893
more...
Works (8):
-
学術国際振興基金「津軽地域新幹線経済効果の研究ー弘前地域観光関連産業への波及効果ー」
2008 -
-
Research of the Tsugaru area Shinkansen economic effect: The ripple effect to the Hirosaki area sightseeing correlative industry
2008 -
-
国土交通省委託調査研究・東京工業大学受託『社会基盤を支える建設業のノウハウを活用した地域活性化に関する調査』
2006 -
-
investigation about the regional vitalization which utilized the know-how of the construction industry supporting infrastructure
2006 -
-
青森県農林水産部委託調査研究『建設業等の農業経営参入に関する研究』
2005 -
more...
Professional career (2):
- Master of Economy (Kanazawa University)
- Ph.D (Osaka City University)
Association Membership(s) (10):
THE FOOD SYSTEM RESEARCH ASSOCIATION OF JAPAN
, JAPAN ACADEMY OF SMALL BUSINESS STUDIES
, JAPAN SOCIETY OF BUSINESS ADMINISTRATION
, 日本経営哲学学会
, 弘前大学経済学会
, 東北経済学会
, 日本現代中国学会
, アジア政経学会
, 日本貿易学会
, 日本国際経済学会
Return to Previous Page