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J-GLOBAL ID:200901044403794681   Update date: Mar. 25, 2021

Nakamura Jin

ナカムラ ジン | Nakamura Jin
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Commerce ,  Politics
Research keywords  (7): Commerce ,  Political Science ,  公共政策 ,  行政学 ,  Manegement ,  Public Policy ,  Public Administration
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2019 - 2020 Fan tourism to media locations
  • 2015 - 2017 リスク管理のプラットフォーム
  • 2016 - 2017 女性向けゲーム市場における企業と消費者の共進化に関する研究
  • 2013 - 2016 公共政策の総論的分析
  • 2013 - 2016 戦後日本の官僚制における人事データベースの構築とキャリアパス分析
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Papers (23):
  • JIN Nakamura. Changes in Market Conditions Due to COVID-19 in the Film Industry: Considerations on Government Regulation of Business Operations and the Proliferation of Video Streaming Services. POLICY SCIENCE. 2021. 28. 3. 253-262
  • Jin Nakamura. Comparative study of Tourism Area Life Cycle through film induced tourism. サービス学会 第8回国内大会講演論文集. 2020. 310-314
  • Jin Nakamura. Responding to risks caused by sophistication of manufacturing technology in consumer products. Social and Economic Systems Studies. 2019. 38. 73-80
  • Junko Itonaga, Hideyuki Tanaka, Jin Nakamura, Yuhsuke Koyama, Hiroshi Deguchi. 産業集積調査特別演習から得られた地域フィールドワークの知見について. 社会・経済システム学会第37回大会予稿集. 2018. 27-30
  • Jin Nakamura. 観光のメディア化:サービス・イノベーションによる変化に関する考察. 社会・経済システム学会第37回大会予稿集. 2018. 55-58
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MISC (29):
  • Jin Nakamura. 行列できない時代の「ヒット商品」の生み出し方 なぜ人々は並ぶのか、どうやって売れるのか. Toyokeizai Online. 2021
  • Jin Nakamura. バンナムがあえて「リアル施設」を強化する狙い ゲーム・アニメの世界に入れるMAZARIAとは. Toyokeizai Online. 2019
  • Jin Nakamura. 大英博物館で異例ずくめのマンガ展開催の意味 国外開催のマンガの展覧会として最大規模. Toyokeizai Online. 2019
  • Jin Nakamura. 「池袋プリンス」ワンフロア丸ごと大改装の中身 「IKEPRI25」から見るキャラクター活用新戦略. Toyokeizai Online. 2019
  • 中村 仁. 女性向けゲーム市場における企業と消費者の共進化に関する研究. 財団レポート2016 人間と遊び. 2017. 40-41
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Books (6):
  • Anime Tourism White Paper 2020
    KADOKAWA 2020 ISBN:9784040006048
  • Eshi 100 Vol.07
    The Sankei Shinbun 2017
  • クリエイティブ産業論-ファッション・コンテンツ産業の日本型モデル
    JIGAKUSYA 2015 ISBN:4903425959
  • メディア・コンテンツ産業のコミュニケーション研究: 同業者間の情報共有のために (コミュニケーション・ダイナミクス)
    ミネルヴァ書房 2015 ISBN:4623072592
  • 衣服の百科事典
    Maruzen Publishing Co., LTD 2015 ISBN:4621089285
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Lectures and oral presentations  (56):
  • 日本発ポップカルチャーの海外における受容
    (国際交流における〈日本文化〉に関する研究会 2020)
  • 新型コロナ下でのサービス・コンポーネントの変化に関する考察:ポップカルチャー産業を事例として
    (社会・経済システム学会第39回大会 2020)
  • ウィズコロナ・アフターコロナの働き方としてのテレワーク
    (The 22nd Japan Telework Society Conference 2020)
  • Fan tourism to media locations
    (CTR Research Forum 2019 2019)
  • Consumer communities and user innovations in popular culture and fashion of co-creation
    (A panel of the Consulate General of Japan in Detroit Presents, youmacon2019 2019)
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Education (3):
  • 2014 - 2014 Tokyo Institute of Technology (Doctoral Degree by Dissertation)
  • 2002 - 2004 KYOTO University
  • 1996 - 2001 Utsunomiya University Department of Agricultural Economics
Professional career (3):
  • Ph. D. (Tokyo Institute of Technology)
  • LL.M. (Kyoto University)
  • B.S. (Utsunomiya University)
Work history (14):
  • 2019/04 - 現在 ATOMI University Faculty of Tourism and Community Studies Associate Professor
  • 2018/10 - 現在 Akita Prefectural University Faculty of Systems Science and Technology Part-time lecturer
  • 2009/07 - 現在 Bunka Gakuen University Joint Research Center for Fashion and Clothing Culture, Bunka Fashion Research Institute Joint Researcher
  • 2019/04 - 2020/03 Wakayama University The Center for Tourism Research Visiting Swnior Fellow
  • 2016/09 - 2019/09 The University of Tokyo Graduate School of Interdisciplinary Information Studies Visiting Associate Professor
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Committee career (33):
  • 2020/03 - 現在 JAPAN TELEWORK SOCIETY Director
  • 2018/08 - 現在 一般社団法人大都市政策機構 監事
  • 2017/07 - 現在 府中駅北口公有地活用事業者選定委員会 副委員長
  • 2017/04 - 現在 社会・経済システム学会 理事
  • 2016/10 - 現在 日本学生経済ゼミナール関東部会(インナー大会) 予選審査員
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Association Membership(s) (20):
JAPAN TELEWORK SOCIETY ,  The Foreign Correspondents' Club of Japan ,  International Association of Project and program Management ,  The Royal Asiatic Society of Great Britain and Ireland ,  International Academy of Business and Economics ,  Popular Culture Association ,  East Asian Popular Culture Association ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR SOCIAL AND ECONOMIC SYSTEMS STUDIES ,  JAPAN ASSOCIATION OF SIMULATION AND GAMING ,  THE JAPAN RESEARCH ASSOCIATION FOR TEXTILE END-USES ,  THE ASIATIC SOCIETY OF JAPAN ,  コンテンツ文化史学会 ,  情報社会学会 ,  ファッションビジネス学会 ,  Public Policy Studies Association, Japan ,  日本行政学会 ,  日本政治学会 ,  日本クルーズ&フェリー学会 ,  日本観光研究学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR TOURISM STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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