Rchr
J-GLOBAL ID:200901044765532383   Update date: Nov. 19, 2020

Matsushita Ikuo

マツシタ イクオ | Matsushita Ikuo
Research field  (1): Sociology
Research keywords  (2): 社会学 ,  sociology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 生涯教育論
  • 高齢化社会論
  • 情報化社会論
  • Life long edncation
  • Aging society
Show all
MISC (30):
  • 今日の高齢者施策におけるボランタリーセクターの意義. 静岡精華短期大学紀要. 2001. 9
  • T Signi ficace of Voluntary Sector in Today's Welfare Policies for the Eldery. Journal of Shizuoka College. 2001. 9
  • 都市居住高齢者と友人ネットワーク. 静岡精華短期大学紀要. 1998. 6. 39-59
  • The Urban Elderly and Network of their Friendships. Journal of Shizuoka Seika College. 1998. 6. 39-59
  • 情報ニーズと情報入手ルート. メディアの多様化と小笠原社会の変容(1) 情報メディア研究会. 1997
more...
Books (15):
  • 情報化と社会心理
    中央大学出版部 2002
  • 離島とメディアの研究-小笠原篇-(共著)
    学文社 2000
  • A study on the solitary Islands and media -a volum of Ogasawara Islands-
    2000
  • 情報社会の現在(共著)
    学文社 1998
  • The Presesent time of Informationalized Society
    1998
more...
Works (8):
  • 小笠原におけるメディア環境の変容と情報行動
    1996 -
  • The fransformation of media environment and Information behaviour in Ogasawara Islands
    1996 -
  • 徳島県の生涯学習県民ニーズ調査
    1989 -
  • A Survey on the Needs of Life Long Education in the People of Tokushima Prefecture
    1989 -
  • 徳島県内の保育所の"社会化"についての調査
    1987 -
more...
Education (4):
  • - 1976 Chuo University
  • - 1976 Chuo University Graduate School, Division of Letters
  • - 1972 Hosei University Faculty of Social Sciences
  • - 1972 Hosei University Faculty of Sociology
Professional career (1):
  • (BLANK) (Chuo University)
Work history (8):
  • 1992 - 1994 静岡精華短期大学 助教授
  • 1992 - 1994 Shizuoka Seika junior college Assistant Professor
  • 1994 - - 静岡精華短期大学 教授
  • 1994 - - Shizuoka Seika junior college Professor
  • 1987 - 1992 四国女子大学 助教授
Show all
Association Membership(s) (6):
日本生涯教育学会 ,  日本社会情報学会 ,  日本映像学会 ,  日本マス・コミュニケーション学会 ,  日本社会福祉学会 ,  日本社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page