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J-GLOBAL ID:200901044871812123   Update date: Jan. 30, 2024

Kimura Tatsuya

キムラ タツヤ | Kimura Tatsuya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (3): 消費経済社会論 ,  経営学 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2018 - 2023 インターナル・マーケティングの促進要件に関する研究
  • 2011 - 2013 Internal Marketing
  • インターナル・マーケティング
  • ブランド・マネジメント
  • サービス・マネジメント
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Papers (20):
  • Tatsuya Kimura. New Customer Satisfaction Index for the Japanese Market: From Net Promoter Score to Promoter Score Japan. GATR Journal of Management and Marketing Review (GATR JMMR) VOL. 7 (3) JULY - SEPTEMBER 2022. 2022. 7. 3. 129-137
  • AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INTEGRATION OF R&D AND MARKETING DEPARTMENTS ON NEW PRODUCT PERFORMANCE. Conference Proceedings: 4th Biennial Conference of the Academy of World Business, Marketing and Management Development. 2010
  • Tatsuya Kimura. Cross-functional Interaction between Marketing and Research & Development: Effects on Integration and New Product Development Success. Journal of Management & World Business Research. 2010. Vol. 7. No. 1. 13-26
  • An analysis on the effectiveness of POP advertising and in-store promotion activities. Waseda bulletin of international management. 2009. 40. 40. 53-66
  • 木村 達也. 地球がビジネスに優先する企業 パタゴニア. 早稲田ビジネススクールレビュー. 2008. 7. 6-10
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MISC (17):
  • 小から大を生むカリスマが語るシンプルに成功する方法(書評). 早稲田ビジネススクールレビュー. 2011. WEB版2月特別号
  • 木村達也, インタビュー. 全員マーケティングとコラボレーションの重要性 ~内部組織へのマーケティング~. 月刊『ターンアラウンドマネジャー』. 2010. 6/10. 10. 11-16
  • Tatsuya Kimura. The Use of Mailing Lists on the Internet as a Collaborative Learning Vehicle in a Marketing Class in Japan. INTED2009 Proceedings CD. 2009. ISBN: 978-846127578-6
  • Tatsuya Kimura. Mailing Lists on the Internet as a collaborative Learning Vehicle in an MBA Class in Japan. ED-MEDIA Proceedings CD. 2009. ISBN 1-880094-73-8
  • 木村 達也. インターネット・マーケティングの勘どころ(4)~(6). daily UFJ経営情報クラブ/三菱UFJリサーチ&コンサルティング. 2006
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Books (22):
  • Wirtz & Kimura Service Marketing
    Maruzen Publishing 2024 ISBN:9784621309155
  • Internal Marketing
    Routledge 2017 ISBN:1138651109
  • ビジネスマンの基礎知識としてのMBA入門
    日経BP 2012 ISBN:482224900X
  • マネジメント・リサーチの方法
    白桃書房 2009 ISBN:9784561265085
  • 実践CRM:進化する顧客関係性マネジメント
    生産性出版 2009 ISBN:9784820119241
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Lectures and oral presentations  (13):
  • Promoter Score Japan as a New Framework to Measure Loyaty of Japanese Market
    (13th Global Conference on Business and Social Science 2022)
  • 日本人消費者を対象とする顧客推奨度指標の最適化 〜NPSからPSJへ〜
    (日本マーケティング学会 2020)
  • An Introduction of the New Customer Loyalty Measurement in Japanese Market
    (International Conference on Research in Management 2019)
  • Adaptability of the Net Promoter Score in the Japanese Market: Relationships between Customers' Recommendation Score and Customer Value
    (8th Business and Management Conference 2018)
  • Effectiveness of Internal Marketing Directed at Care Workers in Japan
    (International Conference on Marketing 2017)
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Works (2):
  • 日経広告賞部門賞受賞
    1990 -
  • フジサンケイ広告賞受賞
    1986 -
Professional career (2):
  • Ph.D. (Waseda University)
  • Master of Business Administration (Lancaster University (U.K.))
Committee career (3):
  • 2014 - 2020 株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外取締役
  • 2017 - 2018 東京の観光振興を考える有識者会議 委員
  • 2006 - 2011 株式会社セプテーニ・ホールディングス 社外鑑査役
Association Membership(s) (4):
America Marketing Association ,  日本広告学会 ,  組識学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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