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J-GLOBAL ID:200901045365751023   Update date: Apr. 02, 2024

Ouchi Shujiro

オオウチ シュウジロウ | Ouchi Shujiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.shujiro-ouchi.com/
Research field  (2): Commerce ,  Economic history
Research keywords  (4): 経営史 ,  マーケティング ,  Business History ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2022 - 2025 Research on the emergence and formation of forward integration by home appliance manufactures in Japan: prewar-postwar continuity and discontinuity
  • 2015 - 2016 家電流通の変遷過程に関する調査研究と編集
  • 1997 - 2006 Marketing Competition in the Early Stage of Electric Washing Machine Market
  • 2004 - 第二次大戦前の日本企業のマーケティング活動に関する研究
  • 1997 - 電気洗濯機市場成立期におけるマーケティング競争に関する研究
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Papers (4):
  • OUCHI Shujiro. Sales companies developed by Tokyo Electric Co. Ltd. in the 1930s: How wholesalers were “eliminated” or “integrated”. Japan Marketing History Review. 2023. 2. 2. 127-146
  • Matsuda-kai (MAZDA Circle): Manufacturer-sponsored Retail Chain Developed by Tokyo Electric Co. Ltd. in the 1930s. The Economic Review (Kyoto University). 2022. 196. 4. 1-19
  • Electric Bulb Sales Channel Developed by Tokyo Electric Co. Ltd. in the 1930s: Forward Integration and/or Relational Governance on the Wholesalers. The Review of Economics and Commerce (Kanagawa University). 2022. 57. 3. 103-119
  • Rajio-Rinku-Sutoa(Radio Link Store Chain)and Its Contribution to the Development of Home Electric Appliances’ Distribution System in Japan. Journal of Business Studies (Kindai University). 2021. 68. 1. 511-527
MISC (25):
  • 大内秀二郎. ブックレビュー『エフェクチュエーション:優れた起業家が実践する「5つの原則」』. 日経広告研究所報. 2024. 333. 66
  • OUCHI Shujiro. History of marketing in Japan: An editorial. Japan Marketing History Review. 2023. 2. 2. 110-111
  • 大内秀二郎. 「ブックレビュー『マーケティングの力-最重要概念・理論枠組み集-』」. 日経広告研究所報. 2023. 330. 46
  • 大内秀二郎. ブックレビュー『アメリカ・マーケティング研究史 15講』. 日経広告研究所報. 2023. 328. 52
  • 大内秀二郎. ブックレビュー『映画を早送りで観る人たち:ファスト映画・ネタバレ-コンテンツ消費の現在形』. 日経広告研究所報. 2022. 325. 88
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Books (9):
  • 流通と商業データブック : 理論と現象から考える = A handbook of retailing & distribution system : unpacking the relevant theories, phenomena, and statistics
    有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
  • まちづくりの統計学 : 政策づくりのためのデータの見方・使い方
    学芸出版社 2022 ISBN:9784761528065
  • デジタル社会のマーケティング
    中央経済社 2019 ISBN:9784502317811
  • マーケティング学説史:アメリカ編II
    同文舘出版 2019 ISBN:9784495649517
  • 1からの流通システム
    碩学舎 2018 ISBN:9784502261916
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Lectures and oral presentations  (14):
  • 1930年代東京電気の販売会社の実態について (付)『マーケティング史研究』のご紹介
    (日本商業学会関東部会 2023年度11月部会研究会 2023)
  • 戦間期日本における販社制度の生成と展開に関する一考察 -東京電気(株)の事例から-
    (日本流通学会第37回全国大会 2023)
  • The Emergence and Development of Marketing Competition: Case of Electric Bulb and Appliance Market in Interwar Japan
    (2023)
  • 日本の家電産業におけるマーケティングの生成に関する一考察:1930年代東京電気の電球市販チャネルを中心として
    (日本商業学会 第12回全国研究報告会 2022)
  • 家電産業における店会組織の萌芽:東京電気「マツダ会」の実態について
    (日本消費経済学会西日本大会 2022)
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Education (2):
  • - 2002 京都大学大学院 経済学研究科 組織経営分析専攻
  • - 1997 Kyoto University Faculty of Economics Department of Economics
Professional career (2):
  • Master (Economics) (Kyoto University)
  • Ph. D (Economics) (Kyoto University)
Work history (6):
  • 2023 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Professor
  • 2007 - 2023 Kindai University Faculty of Business Administration Associate Professor
  • 2006 - 2007 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2004 - 2006 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2003 - 2004 Kindai University Faculty of Business Administration
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Committee career (10):
  • 2023/06 - 現在 日本消費経済学会 理事
  • 2022/05 - 現在 大阪府中央卸売市場 指定管理者評価委員会 委員
  • 2019/10 - 現在 日本広告学会 理事
  • 2013/05 - 現在 マーケティング史学会 事務局
  • 2023/06 - 日本商業学会 幹事
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Association Membership(s) (12):
Japan Society for Distributive Sciences ,  THE JAPAN ACADEMY FOR CONSUMPTION ECONOMY ,  マーケティング史研究会 ,  経営史学会 ,  道具学会 ,  日本広告学会 ,  日本商業学会 ,  Forum Douguology ,  Japan Academy of Advertising ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Marketing Academy ,  Marketing History Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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