Rchr
J-GLOBAL ID:200901045891751208   Update date: Aug. 25, 2022

Ito Keiichi

イトウ ケイイチ | Ito Keiichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research keywords  (2): Values Education ,  Moral Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2004 - 2010 Critical thinking in moral education
  • Moral Education in U. S. A.
MISC (83):
  • 道徳教育で教えられること、教えられないこと. 道徳教育改革. 2007. 39. 122-127
  • 道徳教育における価値の伝達と創造:ヘア理論の一考察. 教職教養. 2006. 1. 7-15
  • アメリカにおける品性教育の発展. 高知大学 教育実践研究センター 紀要. 2002. 16. 109-116
  • 教育における常識と統合的道徳教育. 高知の道徳 (高知県道徳教育研究協議会). 2001. 1. 1-6
  • 子どもの人間関係にどう働きかけるか. 教職研修 増刊号. 1998. 88-91
more...
Books (14):
  • 道徳授業の新しいアプローチ10
    明治図書出版 2005
  • 「伝達」と「創造」二方向から追求する授業
    道徳教育 (明治図書) 2000
  • 子どもの反応を授業で生かす教師の力量とは
    道徳教育(明治図書) 1999
  • 道徳教育における重点的指導の構想
    道徳と特別活動(文溪堂) 1999
  • 「思いやり」の心をはぐくむ道徳授業 -中学校における統合的プログラムの展開-
    明治図書 1998
more...
Works (8):
  • 教師を育てる -教職課程で学ぶ工大生の現状-
    2006 -
  • 子どもが主役の道徳授業の理論と実践
    2003 -
  • コールバーグ理論について
    1992 -
  • アメリカにおける道徳教育とその方法
    1991 -
  • アメリカの道徳教育の動向:Values Clarification
    1991 -
more...
Education (3):
  • - 1985 Oregon State University Graduate School, Division of Education Educational Foundations
  • - 1975 Osaka Kyoiku University Graduate School, Division of School Education Moral Education
  • - 1973 Kobe University Faculty of Education
Professional career (2):
  • Ph. D. (Oregon State University)
  • Master of Education (Osaka Kyoiku University)
Work history (4):
  • 2004 - - Academic Foundations Programs, K.I.T.
  • 1999 - 2002 Faculty of Technology, Kochi Univ.
  • 1985 - 1999 Faculty of Engineering, Kanazawa Institute of
  • Technology(K.I.T)
Committee career (1):
  • 1995 - 2004 The Japanese Association for Methods of Moral Education director
Association Membership(s) (3):
The Japan Association of American Education Studies ,  The Japanese Association for Methods of Moral Education ,  Japan Moral Education Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page