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J-GLOBAL ID:200901046334474958   Update date: Jun. 29, 2022

Ogawa Sumio

オガワ スミオ | Ogawa Sumio
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): 面白さ ,  遊び ,  消費者 ,  消費者行動論 ,  マーケティング ,  Consumer Behavior ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 消費者行動にたいする行動科学的アプローチ
  • 消費者行動と遊び概念
  • Behavioral Approach to Consumer Behavior
  • Consumer Behavior and "jeu, play"
Papers (40):
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MISC (26):
  • Is a play 'a plastic model' of human behavior. 2003. 58. 25-49
  • Play Concept and the Roots of Fun. 2003. 26. 99-119
  • Caillois's'Les Jeux et les hommes' and Consumer Behavior. 2001. 24. 293-311
  • Consumer Behavior and Huizinga's'Homo Ludens'. 2000. 23. 167-186
  • Income Constraints, Product Needs, and Buying Behavior. 1998. 48. 107-120
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Books (13):
  • マーケティング・ノート[改訂第五版]
    創成社 2020 ISBN:9784794425652
  • マーケティング・ノート[改訂第四版]
    創成社 2018 ISBN:4794425228
  • 現代マーケティング研究の潮流
    2016
  • マーケティング・ノート第3版
    創成社 2015
  • 遊び概念と消費者行動
    同友舘 2013
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Works (1):
  • 清酒製造業経営実態特別調査(国税庁間税部)
    1980 - 1982
Education (3):
  • - 1982 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1982 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1978 Keio University Graduate School of Business and Commerce
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (4):
中部商学研究会 ,  日本広告学会 ,  日本商業学会 ,  日本経営学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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