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J-GLOBAL ID:200901046334474958
Update date: Jun. 29, 2022
Ogawa Sumio
オガワ スミオ | Ogawa Sumio
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Affiliation and department:
Toyo University Faculty of Business AdministrationDepartment of Marketing
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Detailed information
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (7):
面白さ
, 遊び
, 消費者
, 消費者行動論
, マーケティング
, Consumer Behavior
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (4):
消費者行動にたいする行動科学的アプローチ
消費者行動と遊び概念
Behavioral Approach to Consumer Behavior
Consumer Behavior and "jeu, play"
Papers (40):
小川 純生. 遊び、祭祀、そして日常の空間比較-遊び概念の視点から-. 東洋大学経営論集(東洋大学). 2016. 第87. 1-21
小川 純生. 時間と空間の交点に立つ消費者-遊び概念視点-. 東洋大学経営論集(東洋大学). 2013. 第81. 29-39
小川 純生. 消費者行動:なぜ遊び概念なのか?. 東洋大学経営論集(東洋大学). 2012. 第80. 1-16
小川 純生. 間違ったゲーム進化2/2 -遊び概念からの視点-. 東洋大学経営論集 (東洋大学). 2012. 第79
小川 純生. 間違ったゲーム進化1/2 -遊び概念からの視点-. 東洋大学経営論集 (東洋大学). 2011. 第78
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MISC (26):
Is a play 'a plastic model' of human behavior. 2003. 58. 25-49
Play Concept and the Roots of Fun. 2003. 26. 99-119
Caillois's'Les Jeux et les hommes' and Consumer Behavior. 2001. 24. 293-311
Consumer Behavior and Huizinga's'Homo Ludens'. 2000. 23. 167-186
Income Constraints, Product Needs, and Buying Behavior. 1998. 48. 107-120
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Books (13):
マーケティング・ノート[改訂第五版]
創成社 2020 ISBN:9784794425652
マーケティング・ノート[改訂第四版]
創成社 2018 ISBN:4794425228
現代マーケティング研究の潮流
2016
マーケティング・ノート第3版
創成社 2015
遊び概念と消費者行動
同友舘 2013
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Works (1):
清酒製造業経営実態特別調査(国税庁間税部)
1980 - 1982
Education (3):
- 1982 Keio University Graduate School of Business and Commerce
- 1982 Keio University Graduate School, Division of Commerce
- 1978 Keio University Graduate School of Business and Commerce
Professional career (1):
(BLANK)
Association Membership(s) (4):
中部商学研究会
, 日本広告学会
, 日本商業学会
, 日本経営学会
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