Rchr
J-GLOBAL ID:200901046909067039   Update date: Aug. 30, 2022

Mano Katsutomo

マノ カツトモ | Mano Katsutomo
Affiliation and department:
Research field  (1): Biogeoscience
Research keywords  (6): 軟体動物化石の微細構造の研究 ,  軟体動物化石相の解析研究 ,  第四紀環境地質学 ,  Microsfructural Study on Molluscan Fossils ,  Faunal Analysis of Molluscan Fossils ,  Quaternary Environmental Geology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 理科教育
  • 房総半島の第四紀における貝類群集の変遷
  • インドネシア・ジャワ島における第四紀環境地質
  • Science Education
  • Changes of Molluscan Assembrage Quaternary of Boso Peninsula.
Show all
MISC (9):
  • 水を中心とした理科総合学習カリキュラム作成-その2-試作「インターネットリンク集」による学習方法の開発. 筑波大学学校教育諭集. 1999. 22. 23-35
  • 水を中心とした理科総合学習カリキュラムの作成(その1)-学習指導要領<理科>に見られる「水」の取り扱われ方とカリキュラム試案-. 筑波大学学校教育諭集. 1998. 21. 25-36
  • The Structures of the Hinge of Fossil Taxodont Species. Oral Presentalion : at The Asian Regional Symposeum on Biomineral and Hard Tissues in Beijing China. 1998
  • Some Aspects of the Age of the Kabuh Formation, Early-Middle Pleistocene in Jawa Island, Indonesia. Odontology-the association for comparative Odontology, Matsudo. 1997. 1. 6-17
  • Mano Katsutomo, Haga Kazuo. Education of Indonesia : Some Aspects of the Education for Global Perspective. Research bulletin for school education. 1996. 19. 163-174
more...
Books (1):
  • 無脊椎動物化石(編者)
    「化石の研究法」化石研究会編(共立出版)(388頁) 2000
Education (1):
  • - 1970 東京教育大学大学院 理学研究科 地質学鉱物学
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (6):
  • 1998 - 2001 University of Tsukuba
  • 1998 - 2001 University of Tsukuba, School Education Center, Assistant Professor
  • 1978 - 1998 University of Tsukuba
  • 1978 - 1998 University of Tsukuba, School Education Center, Assistant
  • 1973 - 1978 東京教育大学理学部 助手
Show all
Committee career (3):
  • 2000 - 2003 学術会議第四紀研究連絡委員会 委員
  • 2001 - 化石研究会 会長
  • 1995 - 1996 日本第四紀学会 評議員,幹事長,副会長
Association Membership(s) (6):
化石研究会 ,  学術会議第四紀研究連絡委員会 ,  地学団体研究会 ,  日本貝類学会 ,  日本第四紀学会 ,  日本地質学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page