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J-GLOBAL ID:200901046981723609
Update date: Feb. 14, 2024
Shimizu Nobutoshi
シミズ ノブトシ | Shimizu Nobutoshi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://www2.umds.ac.jp/sem/SemNShimizu/
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (31):
マーケティング
, 商品開発
, 製品企画
, 関係性マーケティング
, インターネット
, 顧客間インタラクション
, 消費者参加
, ユーザー・イノベーション
, 消費者行動
, 流通システム
, CGM
, 製品開発
, 消費者情報
, イノベーション
, 商学
, ロバストデザイン
, 非営利組織
, 複合ケース研究
, 経営学
, マーケティング競争
, 国際比較
, 商業
, サービス
, 貨幣
, インターネット・マーケティング
, 製品開発論
, マーケティング論
, Online Community
, E-Marketing
, New Product Development Management
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2021 - 2026 小売企業の仕入プロセス革新による優位性構築に関する研究
- 2017 - 2021 Organizational factors for merchandising process innovation in retailing
- 2010 - 2014 A Theoretical and Empirical Study of Innovations in the current commercial business and the new currency
- 2011 - 2014 The historical research on the groundbreaking stage of digital book diffusion process
- 2001 - 2010 Product Concept Planning with Internet Research
- 2001 - 2010 Relation between Marketing Research and Product Development
- 2001 - 2010 Study on Management of Product Concept
- 2001 - 2010 Study on Product Development
- 2007 - 2009 International Comparative Study on Service Innovation and Transformation of Marketing System
- 2006 - 2008 Empirical Study on Competitive Advantage of Robust Design Strategy in Marketing Competition.
- 2004 - 2006 インターネットを通じて収集される消費者情報が製品開発活動に与える影響に関する研究
- Product Concept Planning with Internet Research
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Papers (27):
-
Shimizu Nobutoshi. Potential for the Development of User Innovation by Salespersons in Stores. Japan Marketing Journal. 2019. 39. 2. 49-60
-
清水 信年. 消費スタイルの変化にどう対応するか -地域密着を実践する小売業-. ひょうご経済. 2017. 134. 2-5
-
清水 信年. 「脱チェーンストア」の現状と課題. マーケティング・ジャーナル. 2016. 142. 62-77
-
清水 信年. 小売業における商品開発の課題と可能性. ロジスティクス・レビュー. 2015. 312
-
清水 信年. イオングループ -ビジョンが生んだメガ・リテーラー. 『明日は、ビジョンで拓かれる』(石井淳蔵・栗木契・横田浩一編著、碩学舎). 2015. 255-295
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MISC (27):
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Shimizu Nobutoshi. Takahashi, H. (2018). Retail Innovation from the Perspective of Consumer Behavior. Tokyo: Yuhikaku. (In Japanese). Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 104-106
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清水 信年. 中小企業の抱える課題の解決に向けた取組. 尼崎経済白書 平成27年度版. 2016. 138-138
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清水 信年. 多国籍企業と都市の責任(翻訳). コトラー 世界都市間競争 -マーケティングの未来-. 2015. 第7章
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清水 信年. 逆風下の顧客創造 12 縮小市場で新しいファン拡大中 秋田の酒蔵経営者ら 成長へ、蔵の枠を超えた技術共有で酒づくりに挑むNEXT5. 日経消費インサイト. 2015. 88-89
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清水 信年. 逆風下の顧客創造 11 拠点設け「考える産地」への脱皮目指す豊岡のカバン産業 ユニークな役割果たすToyookaKABANArtisanAvenue. 日経消費インサイト. 2015. 100-101
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Books (8):
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1からのマーケティング
碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2020 ISBN:9784502327711
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1からのリテール・マネジメント = The 1st step of retail management
碩学舎,中央経済社 (発売) 2012 ISBN:9784502697906
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1からの商品企画
碩学舎,中央経済社 (発売) 2012 ISBN:9784502693007
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ビジネス三國志
プレジデント社 2009 ISBN:9784833418997
-
1からの流通論
碩学舎 2008 ISBN:450266250X
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Works (2):
-
マーケティング教育のためのショート・ケース作成
2004 - 2005
-
Development of short case study materials for marketing education
2004 - 2005
Education (4):
- - 2000 Kobe University
- - 2000 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 1995 Kobe University School of Business Administration
- - 1995 Kobe University Faculty of Management
Professional career (1):
- Doctor of Commerce (Kobe University)
Work history (13):
- 2011/04 - 現在 University of Marketing and Distribution Sciences Faculty of Commerce
- 2004/04 - 2011/03 University of Marketing and Distribution Sciences Faculty of Commerce
- 2009/03 - 2009/08 University of Vaasa (Finland) Visiting Professor
- 2008/09 - 2009/02 Ryerson University (Canada) Visiting Professor
- - 2009 2008 Sep. - 2009 Feb. Ryerson Univ.(Canada), Visiting Professor
- 2003/04 - 2004/03 University of Marketing and Distribution Sciences Faculty of Commerce
- 2003 - 2004 Univirsity of Marketing and Distribution
- 2004 - - University of Marketing and Distribution
- 2000/04 - 2003/03 Nara University Faculty of Sociology
- 2000 - 2003 Nara Univirsity, Faculty of Sociology,
- Associate Professor
- Sciences, Faculty of Commerce,
- Assistant Professor
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Committee career (7):
Awards (2):
- 2008 - 吉田秀雄記念事業財団助成研究 吉田秀雄賞 第二席 (共同研究)
- 2003 - 電気通信普及財団「テレコム社会科学賞」奨励賞 (共同研究)
Association Membership(s) (9):
Japan Marketing Academy
, 日本消費者行動研究学会
, European Association for Education and Reseaerch in Commercial Distribution
, 日本商品学会
, Academy of Management
, 組織学会
, 日本商業学会
, European Association for Education and Research in Commercial Distribution
, Academy of Management
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