Rchr
J-GLOBAL ID:200901048342661930   Update date: Mar. 14, 2024

Sagami Takehito

サガミ タケヒト | Sagami Takehito
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (6): School Councelling ,  WOWW Approach ,  Solution-Focused Brief Therapy ,  Brief Therapy ,  臨床心理学 ,  Clinical phychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2004 - 2006 教員養成学部におけるカウンセリング分野の教育システムの開発
  • 2002 - 2005 ブリーフセラピーを導入したスクールカウンセリングに関する研究
Papers (89):
  • Tadashi KUBO, Takehito SAGAMI. A study on the state of restoration and reconstruction of school that have experienced natural disasters - Using interviews survey of elementary school teachers and staff affected by the NISHI NIHON GOUUSAIGAI. 2023. 70. 71-82
  • Yuri YAMAUCHI, Takehito SAGAMI. Thoughts on the Diversity of University Students Who Have Experienced Exchanges -Through Interaction Between Students with Developmental Disabilities and Special Support Classes-. 2023. 70. 60-70
  • Takehito SAGAMI, Junko AOYAGI. Impact of the introduction of the WOWW approach in a junior doctor training academy on the students attending the academy. Using a Modified Grounded Theory Approach. 2023. 70. 52-59
  • Takehito SAGAMI, Junko AOYAGI. A Study on the Use of LINE Open Chat in Educational Consultation Theory. 2023. 19. 29-34
  • Honoka KIKUCHI, Takehito SAGAMI. A literature research on support for free schools in school refusal processes and types. 2023. 19. 21-28
more...
MISC (1):
  • 向平和, 中本剛, 佐野栄, 小助川元太, 相模健人, 富田英司, 加納正道, 立川久美子. Development of STEAM education program for elementary and secondary school students: Features of the second term of Ehime University Junior Doctor Ikuseijuku and its use for STEAM teacher training. 日本科学教育学会年会論文集(Web). 2022. 46th
Books (6):
  • ブリーフセラピー入門 柔軟で効果的なアプローチに向けて
    遠見書房 2020
  • 指導と評価 2017年8月号
    日本教育評価研究会 2017
  • 臨床心理士報第19巻第2号 「ポジティブなことを話すと、ポジティブになっていく」
    至文堂 2008
  • 「ポジティブなことを話すと、ポジティブになっていく」
    財団法人日本臨床心理士資格認定協会 2008
  • 心理査定実践ハンドブック
    創元社 2006
more...
Lectures and oral presentations  (114):
  • 共働きの子持ち夫婦間における夫婦間葛藤方略 -面前 DV 防止の観点から-
    (日本心理臨床学会第42回大会 2023)
  • フリースクールにおける不登校過程と類型による児童生徒の支援に関する研究
    (日本心理臨床学会第42回大会 2023)
  • 揺り戻しが続いた小学校女子の不登校に対する保護者面接
    (日本心理臨床学会第42回大会 2023)
  • ジュニアドクター育成塾におけるWOWWアプローチ導入の試み
    (日本ブリーフサイコセラピー学会第33回岡山大会 2023)
  • リソースを活かした学級・学校づくり
    (日本ブリーフサイコセラピー学会第33回岡山大会 2023)
more...
Education (6):
  • - 2001 Hyogo University of Teacher Education
  • - 2001 Hyogo University of Teacher Education Graduate School, Division of School Education
  • - 1996 University of Teacher Education Fukuoka
  • - 1996 Fukuoka University of Education
  • - 1993 University of Teacher Education Fukuoka Faculty of Education
Show all
Professional career (2):
  • 修士 (福岡教育大学)
  • 博士 (兵庫教育大学)
Work history (20):
  • 2023/04 - 現在 Ehime University Faculty of Education
  • 2021/04 - 現在 城西中学校 スクールカウンセラー
  • 2021/04 - 2023/03 Ehime University Faculty of Education
  • 2019/04 - 2021/03 松山市立南第二中学校 スクールカウンセラー
  • 2018/04 - 2019/03 Matsuyama City Katsuyama Junior High School School Councelor School Councelor
Show all
Committee career (3):
  • 2021/05 - 現在 日本心理臨床学会 中四国理事
  • 2009/04 - 2018/03 日本生徒指導学会 四国部会理事(愛媛県)
  • 2011 - 日本ブリーフサイコセラピー学会 理事
Association Membership(s) (8):
THE JAPAN PEER SUPPORT ASSOCIATION ,  学校教育相談学会 ,  日本犯罪心理学会 ,  日本生徒指導学会 ,  日本ブリーフサイコセラピー学会 ,  鳴門生徒指導学会 ,  日本家族心理学会 ,  日本心理臨床学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page