Rchr
J-GLOBAL ID:200901048877222692
Update date: Mar. 02, 2024
Kitami Koichi
キタミ コウイチ | Kitami Koichi
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor,Assistant Professor
Other affiliations (1):
Research field (1):
Business administration
Research keywords (10):
マーケティング
, 社会関係資本
, CSR
, レピュテーション
, ブランド
, PR
, 広報
, reputation
, corporate communications
, public relations
Research theme for competitive and other funds (7):
- 2020 - 2023 Development of regional revitalization city promotion model with effect verification based on data
- 2015 - 2018 A social-capital approach to corporate governance
- 2011 - 2015 Study on corporate misconduct from the view point of social capital
- 2011 - 2013 Practical research for establishing the foundation of the trans-border regional broadcast space in East Asia.
- 2010 - 2012 An Empirical Study of Corporate Communication Activities of JapaneseCompanies in Changing Business Environment
- 2009 - 2011 Chinese compound media environment and formation of public opinion
- 2009 - 2011 The factor of restoration-of-confidence and corporate evaluation in the regional company which caused the scandal
Show all
Papers (13):
-
北見幸一. 都市ブランディングにおける行政広報に関する一考察 :ブランド化が目的ではない. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2020. 9. 89-96
-
北見幸一. 都市生活の満足度と都市の表象要素. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2018. 372-383
-
北見幸一, 阪井完二, 末次祥行. 企業の魅力要素と購買行動の考察. 日本マーケティング学会 カンファレンス・プロシーディングス. 2017. 6. 195-205
-
An observation on the Model of Corporate Communications Activity Analysis : focus on the correlation between the Analysis Model and the amount of publicity. 2016. 20. 84-92
-
Brand Royalty in a Brand Crisis : By the Content Analysis of the Buzz on an Internet Blog. 2011. 61. 61. 5-33
more...
MISC (8):
-
Regional Problems Solved by Relationship Populations: Preliminary Consideration of What Should be Appealed in City Promotion. 2023. 27. 111-125
-
大橋 行彦, 小松 康弘, 北見 幸一, 柴山 慎一. 広報の DX に関する一考察 -価値共創時代に向けた企業コミュニケーションの変革-. 広報研究. 2022. 26. 46-54
-
北見幸一, 柴山慎一, 清水正道. 経営理念の浸透と組織文化に関する一考察 -企業アンケート調査と事例研究より-. 広報研究. 2021. 25. 103-111
-
北見 幸一. 「企業魅力度モデル」から検証 企業が情報の中心ではない今 「人」を伴うストーリー広報が重要に (通巻100号 3号連続企画(3)「物語」で強くなるコーポレートブランド) -- (あなたの会社の「ストーリー」を構築する方法). 広報会議. 2017. 102. 28-31
-
北見幸一, 長濱憲. 企業魅力度モデルの構築~魅力的な企業の評価と伝わり方を考える~. 日経広告研究所報. 2016. 50. 289. 41-48
more...
Patents (1):
Books (17):
-
広報・PR論 [改訂版] -パブリック・リレーションズの理論と実際
有斐閣 2022 ISBN:9784641184596
-
ストーリーのない経営学の教科書: 経営学言葉辞典
文眞堂 2022 ISBN:9784830951695
-
Corporate theory of market and innovation
2020 ISBN:9784502328817
-
都市イノベーション: 都市生活学の視点
朝倉書店 2019 ISBN:9784254500325
-
人を活かし組織を変えるインターナル・コミュニケーション経営:経営と広報の新潮流
経団連出版 2019 ISBN:9784818518070
more...
Works (4):
-
「不祥事を起こした地域企業における信頼回復要因と企業評価」
2009 -
-
「農産物ブランドのブランド構造研究」
2008 -
-
「BtoB企業におけるWebコミュニケーションの動向と課題」
2007 -
-
「CSRにおける企業評判と企業コミュニケーションに関する研究」
2006 -
Education (2):
- 2005 - 2009 Rikkyo University
- 2003 - 2005 Rikkyo University
Work history (7):
- 2022/04 - 現在 社会構想大学院大学 客員教授
- 2017 - 現在 Tokyo City University Faculty of Urban Life Studies
- 2017/04 - 2022/03 社会情報大学院大学 客員教授
- 2012 - 2017 (株)電通パブリックリレーションズ
- 2009 - 2012 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication
- 2007 - 2009 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication
- 1997 - 2007 (株)電通パブリックリレーションズ
Show all
Committee career (7):
Awards (7):
Association Membership(s) (3):
日本広告学会
, ビジネスクリエーター研究学会
, 日本広報学会
Return to Previous Page