Rchr
J-GLOBAL ID:200901050442249887   Update date: Oct. 02, 2018

Kinoshita Yuriko

キノシタ ユリコ | Kinoshita Yuriko
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general
Research keywords  (4): 教師教育 ,  教育方法 ,  教科教育学 ,  pedagogy of teaching subject educational methods teacher education
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 1998 - 教師教育論
  • 女性問題と女性教育
  • 改革教育学期における教授の研究
  • 教授コミュニケ-ションと協同活動に関する研究
  • women's issues and women's education
Show all
MISC (35):
  • 授業改善に向けたセルフ・スーパービジョンの開発. 大阪教育大学教科教育学論集. 2010. 9
  • 教育スーパービジョンの養成コンセプト-教育スーパービジョンキールモデルにおける養成モジュール-. 大阪教育大学教科教育学論集. 2009. 8. 51-60
  • 教育活動から生じる教師の葛藤や問題の解決支援-教育スーパービジョンワークエレメント「葛藤解決と問題解決」-. 大阪教育大学社会科教育学研究. 2009. 7. 1-10
  • グループワーク指導のための教育的モデレーション-教育的モデレーターとしてのスーパーバイザーの課題-. 大阪教育大学社会科教育学研究. 2009. 8. 11-20
  • 授業改善を目的とした専門的な教育スーパーバイザー養成のためのプログラム開発(課題番号18530602). 平成18・19・20年度科学研究費(基盤研究(C))成果報告書. 2009. 123
more...
Books (14):
  • 地域ミニコミ誌づくりを通した社会参加学習-「新聞社」をつくろうの取り組み-
    日本社会科教育学会編『社会科授業力の開発-中学校・高等学校編』 2008
  • 総合学習時代の授業論-社会・メディア・コミュニケーション-
    ミネルヴァ書房 2002
  • Entwicklungslinien historischer Reformpaedagogik in Japan A. Pehnke G. Foerster/W. Schneider(Hrsg. ) : Anregungen international verwirklichter Reformpaedagogik. Greifswalder Studien zur Erziehungswissenschaft ; Band 8. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Mai・・・
    1999
  • Entwicklungslinien historischer Reformpaedagogik in Japan A. Pehnke G. Foerster/W. Schneider(Hrsg. ) : Anregungen international verwirklichter Reformpaedagogik. Greifswalder Studien zur Erziehungswissenschaft ; Band 8. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Mai・・・
    1999
  • 教授コミュニケーションと教授言語の研究-コミュニケーションとことばの教科論的分析-
    風間書房 1996
more...
Professional career (1):
  • (BLANK) (Osaka Kyoiku University)
Work history (1):
  • Osaka Kyoiku University Faculty of Education, Social Studies Education, Faculty of Education Course for School Teacher Course for School Teachers Social Studies Education Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page