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J-GLOBAL ID:200901051332952643   Update date: Jul. 15, 2024

Soga Asako

ソガ アサコ | Soga Asako
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://www.motionlab.jp
Research field  (1): Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (6): Virtual Reality ,  Computer Graphics ,  Human Motion ,  バーチャルリアリティ ,  コンピューターグラフィックス ,  身体動作
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2020 - 2023 Database and Analysis to Generate Dance Sequences Using Human Motion Data
  • 2019 - 2022 三次元モーションデータを用いた振付創作システムの開発と応用
  • 2017 - 2019 既存アーカイブおよび無形文化財の活用によるVRコンテンツの博物館展示支援
  • 2014 - 2018 Archiving traditional culture with human motions and supporting museum exhibitions
  • 2010 - 2015 Practical Application of Automatic Composition Software for Dance Using 3D Motion Database
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Papers (61):
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MISC (35):
  • 小林 京平, 曽我 麻佐子. 舎利容器の展示支援を目的とした3D仮想試着システム-3D Virtual Fitting System for Supporting Museum Exhibit of Sarira Casket-メディア工学. 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2022. 46. 4. 41-44
  • 萩原智大, 曽我麻佐子. A Simple Choreography Creation System Using Motion Data of Traditional Dances. 情報処理学会研究報告(Web). 2022. 2022. GN-115
  • 矢野太一, 曽我麻佐子, 田原大輔. System for Visualizing Muscle Activity Using Body-Motion Input and Muscle Analysis Data. 映像情報メディア学会技術報告. 2022. 46. 4(ME2022 1-25)
  • 阪口直樹, 曽我麻佐子. Creation of AR contents to support the exhibit of a casket and its operation in a museum. 情報処理学会研究報告(Web). 2022. 2022. CH-129
  • Variation of Use of a Motion Synthesis System for Contemporary Dance Creation. 2021. 2021. 276-281
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Lectures and oral presentations  (67):
  • A System to Support Kinematic Analysis by Visualizing Human Motion with CG
    (INTERNATIONAL WORKSHOP ON ADVANCED IMAGE TECHNOLOGY (IWAIT) 2019 2019)
  • Computer-Aided Sugoroku Games in the Edo Period Using Interactive Techniques for Museum Exhibits.
    (2018 International Conference on Cyberworlds, CW 2018, Singapore, October 3-5, 2018 2018)
  • Support System Using Motion Data for Creating Solo Performances of Shorinji Kempo.
    (2017 International Conference on Culture and Computing, Culture and Computing 2017, Kyoto, Japan, September 10-12, 2017 2017)
  • Body-part motion synthesis system for contemporary dance creation.
    (Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Conference, SIGGRAPH '16, Anaheim, CA, USA, July 24-28, 2016, Posters Proceedings 2016)
  • Automatic Composition by Body-Part Motion Synthesis for Supporting Dance Creation.
    (International Conference on Cyberworlds, CW 2015, Visby, Sweden, October 7-9, 2015 2015)
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Education (2):
  • - 2003 Nagoya University Graduate School, Division of Human Informatics Division of Informatics for Natural Sciences
  • - 2003 Nagoya University
Professional career (1):
  • Doctoe (Philosophy) (Nagoya University)
Work history (6):
  • 2020/04 - 現在 Ryukoku University
  • 2017/04 - 2020/03 Ryukoku University Faculty of Science and Technology
  • 2011/04 - 2017/03 Ryukoku University Faculty of Science and Technology
  • 2007/04 - 2011/03 Ryukoku University Faculty of Science and Technology
  • 2007/10 - 2008/03 EPFL Virtual Reality Lab 客員研究員
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Committee career (17):
  • 2022 - 現在 情報処理学会 人文科学とコンピュータシンポジウム プログラム委員長
  • 2019/04 - 現在 情報処理学会 人文科学とコンピュータ研究会 運営委員
  • 2012/04 - 現在 映像情報メディア学会 メディア工学研究委員会 委員
  • 2018/12 - 2019/11 科学研究費委員会専門委員
  • 2017/04 - 2019/03 情報処理学会 人文科学とコンピュータ研究会 幹事
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Awards (5):
  • 2013 - Culture and Computing 2013 Best Paper Award
  • 2013 - 情報処理学会 第12回情報科学技術フォーラム FIT奨励賞
  • 2005 - 第1回デジタルコンテンツシンポジウム 船井賞
  • 2003 - 第19回NICOGRAPH論文コンテスト 優秀論文賞
  • 2002 - 情報処理学会東海支部 学生論文奨励賞
Association Membership(s) (5):
情報処理学会 ,  映像情報メディア学会 ,  芸術科学会 ,  日本バーチャルリアリティ学会 ,  THE INSTITUTE OF ELECTRONICS, INFORMATION AND COMMUNICATION ENGINEERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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