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J-GLOBAL ID:200901051498260812   Update date: Oct. 15, 2020

Monoi Naoko

モノイ ナオコ | Monoi Naoko
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research field  (3): Foreign language education ,  Science education ,  Foreign language education
Research keywords  (37): 国際的志向性 ,  外国語活動 ,  社会的自尊感情 ,  児童用アンケート ,  公立小学校 ,  自尊感情 ,  情報収集 ,  早期英語教育 ,  学習意欲 ,  国際理解教育 ,  総合的な学習の時間 ,  小学校英語 ,  WTC ,  英語活動 ,  International Posture ,  Can-Do ,  CEFR ,  小中高大一貫英語教育 ,  動機付け ,  外国語教育 ,  英語による科学実験 ,  国際研究者交流 ,  国際的標準テストによる学力 ,  内容言語統合教育 ,  動機づけ ,  国際的標準テストによる学力調査 ,  自己評価 ,  出る杭人材育成 ,  国際的標準テストによる学力評価 ,  英語教育 ,  EFL ,  TESOL ,  第二言語習得 ,  English Education ,  EFL ,  TESOL ,  Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2019 - 2022 児童のL2 WTCを促進する英語教育プログラムの開発・検証とその普及
  • 2016 - 2019 児童用WTCモデルから中学生用WTCモデルへの縦・横断的調査
  • 2012 - 2016 児童用WTCモデルの構築-外国語活動から中学校英語への円滑な移行を目指して
  • 2010 - 2011 外国語活動が児童の理解・意識・態度の伸長および自己の確立に及ぼす影響
  • 2006 - 2009 国際理解教育が児童の国際的理解・意識・態度の伸長及び自己の確立に及ぼす影響
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Papers (48):
  • 物井尚子, 四家崇史, マリア・マルザン. 小学校2年生の英語に関する音韻認識能力の解明-音と文字の関係を育てる視点から-. 令和元年度 教育学部-附属学校連携研究課題研究報告書. 2020. 121-122
  • 物井尚子. 海外新刊書紹介[255] Contemporary Language Motivation Theory: 60 Years Since Gardner and Lambert (1959). 英語教育. 2020. 92-92
  • MONOI Naoko. The Influence of Learners' Age Differences on L2 WTC and Related Variables. JES Journal. 2020. 20. 194-203
  • 物井尚子. 海外新刊書紹介[249] Evidence-Based Second Language Pedagogy: A Collection of Instructed Second Language Acquisition Studies. 英語教育. 2019. 96-96
  • 物井尚子, 四家崇史, 小畑貴紀, マリア・マルザン. 小学校1年生の英語に関する音韻認識能力の解明 -音と文字のつながりを育てるカリキュラム実践から-. 平成30年度 教育学部-附属学校連携研究課題研究報告書. 2019. 103-104
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MISC (5):
Books (4):
  • Guidebook for English-dyslexia Support
    2020
  • 文部科学省英語検定教科書 CROWN Jr.
    三省堂 2020
  • 文部科学省英語検定教科書 CROWN Jr. 6
    三省堂 2020
  • 小学校での英語を教えるためのミニマム・エッセンシャルズ
    Sanseido 2017
Lectures and oral presentations  (57):
  • The Evolution of International Posture of Japanese EFL Students from Grade 10 through University 2nd Year: A Longitudinal Study
    (SASEM 2020 in Oxford 2020)
  • 小・中・高・大の連携を目指した DDL実践と支援サイトの開発・公開
    (英語授業研究会全国大会 2019)
  • L2 WTC と関連要因の年齢差による影響-小学3年生~中学3年生を対象とした横断的質問紙調査から-
    (第19 回小学校英語教育学会北海道大会 2019)
  • 小学1年生の英語の音韻認識の特徴を探る -Phoneme Oddity Taskから見えてくるもの-
    (日本児童英語教育学会育学会(JASTEC)第40回 全国大会 2019)
  • Application and Effects of a Data-Driven Learning Approach and Web Grammar Learning in English Classrooms for Introductory-Level Students
    (Asia TEFL 2019)
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Works (2):
  • 浦安市教育委員会主催小学校教諭及び中学校英語教諭に対する外国語活動セミナー講師「小学校英語活動の授業実践」
    2011 -
  • Team Teaching between a Teacher and Students at the School Internship Program
    2003 -
Education (3):
  • - 2010 テンプル大学大学院 教育学
  • - 2000 Yokohama National University
  • - 1997 Yokohama National University
Professional career (1):
  • Master of Education (Yokohama National University)
Work history (2):
  • 2010/04 - 現在 Chiba University Faculty of Education
  • 2002 - 2010 東京純心女子大学現代文化学部国際教養学科 専任講師
Committee career (12):
  • 2019/04 - 現在 小学校英語教育学会 事務局員
  • 2019/04 - 現在 日本児童英語教育学会(JASTEC) 研究紀要査読委員
  • 2019/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 大学英語教育学会賞・学術出版物選考委員
  • 2011/10 - 現在 日本教育アクションリサーチネットワーク(jeARn) 大学部会運営委員
  • 2010/09 - 現在 関東甲信越英語教育学会(KATE) 学会誌編集・査読委員
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Association Membership(s) (14):
The Asian Association of Teachers of English as a Foreign Language ,  Inc. ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages ,  関東甲信越英語教育学会(KATE) ,  小学校英語教育学会(JES) ,  日本英語教育学会(JASTEC) ,  全国語学教育学会(JALT) ,  大学英語教育学会(JACET) ,  日英・英語教育学会(JABAET) ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages ,  The Japan Association for Language Teaching ,  The Japan Association of College English Teachers ,  The Asian Association of Teachers of English as a Foreign Language ,  The Japan-Britain Association for English Teaching
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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