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J-GLOBAL ID:200901052078225643   Update date: Oct. 03, 2024

TOYAMA Miki

トヤマ ミキ | TOYAMA Miki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 教育・社会系心理学 ,  educational・social psychology
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2019 - 2023 制御焦点とパフォーマンスの関連ー他者の影響に焦点を当ててー
  • 2016 - 2019 Dispositional optimism and goal attainment
  • 2013 - 2016 Mechanism of dispositional optimism and positive health benefits
  • 2010 - 2012 Mechanism of defensive pessimism and strategic optimism and academic performance
  • 2008 - 2011 Development of the new counseling model in the field of child care -Function and role of child care counselor-
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Papers (149):
  • Toyama, Miki, Arai, Takashi. Editorial: Motivation for the Future. JAPANESE PSYCHOLOGICAL RESEARCH. 2024. 66. 2:SI. 111-113
  • 外山, 美樹. どのような方略を用いると創造性が向上するのか?ーメタ創造性と創造性の関係ー. 教育心理学研究. 2024. 72. 1. 11-26
  • Toyama, Miki. Is grit persistence adaptive? Goal pursuit behavior when faced with a difficult goal. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 2024. 223
  • 外山, 美樹, 清水登大, 長村圭吾. 目標追求時の困難な経験に対する信念尺度の開発. Shinrigaku Kenkyu. 2024. 95. 1. 33-43
  • 外山, 美樹, 水本有香子, 村山士竜. 信念が変わると創造性が向上する?ー持続性についての信念に着目してー. 心理学研究. 2024. 94. 6. 473-483
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MISC (41):
  • Shuhei Miwa, Masato Nagamine, Li Tang, Yuzhi Xiao, Miki Toyama. Can Regulatory Fit Improve Elementary School Students’ Performance? Effects of Different Types of Regulatory Fit. Psychological Reports. 2022. 003329412110610-003329412110610
  • Advertising conditions moderate the effect of regulatory fit and value. 2018. 9. 2-11
  • Regulatory Focus and Academic Performance : Regulatory Fit. 2017. 65. 4. 477-488
  • Regulatory Focus Moderates Process Feedback and Motivation. 2017. 65. 3. 321-332
  • Validity of the Automatic Thoughts List for Sport (ATLS) : Toward an Understanding of the Individual Differences in the Thoughts That Arise during a Competition. 2017. 44. 2. 105-116
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Books (14):
  • 勉強する気はなぜ起こらないのか
    2021
  • 実力発揮メソッド-パフォーマンスの心理学-
    2020
  • The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association
    The Japanese Psychological Association 2019
  • 行動を起こし,持続する力-モチベーションの心理学-
    新曜社 2011
  • ポジティブマインド-スポーツと健康,積極的な生き方の心理学-
    新曜社 2010
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Lectures and oral presentations  (99):
  • グリットの高い人は困難な目標をどう追求しているのか?-目標の重要性を調整変数として-
    (日本パーソナリティ心理学会第31回大会)
  • 安定性と物語性に基づく自己連続性尺度の作成-青年期における自己連続性の構造-
    (日本パーソナリティ心理学会第31回大会)
  • アスリートの制御焦点とバーンアウトの関連
    (日本スポーツ心理学会第49回大会)
  • 自己統制を柔軟に発揮できる有限理論の個人の強みとは
    (日本社会心理学会第63回大会)
  • 無限理論の個人は適応的か?-自己統制の観点から-
    (日本心理学会第86回大会)
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Education (4):
  • - 2000 University of Tsukuba
  • - 2000 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
  • - 1997 University of Tsukuba
  • - 1997 University of Tsukuba Second Cluster of College
Work history (1):
  • Japan Society for the Promotion of Science
Committee career (1):
  • 2011 - 現在 日本教育心理学会 常任編集委員
Awards (2):
  • 2007/11 - 日本パーソナリティ心理学会 日本パーソナリティ心理学会第16回大会 優秀大会発表賞 受賞
  • 2005/11 - 日本パーソナリティ心理学会 日本パーソナリティ心理学会第14回大会 優秀大会発表賞 受賞
Association Membership(s) (6):
JAPAN SOCIETY DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  Japan Society of Personality Psychology ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  The Japanese Association of Educational Psychology ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  JAPANESE SOCIETY OF SPORT PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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