Rchr
J-GLOBAL ID:200901052405857438   Update date: Feb. 25, 2022

Mori Shigeru

モリ シゲル | Mori Shigeru
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Foreign language education ,  Science education
Research keywords  (2): 医学英語教育 ,  Medical English Education
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 1994 - 効果的な医学英語教材の作成
  • 日本人英語学習者における語彙力とその評価について
  • A Study on the Evaluation of Lexical Competence in English for the Japanese Learners of English
Papers (5):
  • Masahito Hitosugi, Yoshitaka Fukuzawa, Chiharu Ando, Shigeru Mori. A novel textbook based on JASMEE's medical English education guidelines. Journal of Medical English Education. 2016. 15. 3. 88-89
  • JASMEE MEEC, MORI Shigeru. Medical English education guidelines corresponding to the Global Standards for Medical Education. Journal of Medical English Education. 2015. 14. 3. 130-135
  • 語彙力と語彙習得ストラテジー. 中国地区英語教育学会研究紀要. 1992. 22,221
  • 語学力テストの基本概念について. 中国地区英語教育学会研究紀要. 1989. 19,63
  • 言語運用力解明に向けて. 教育学研究紀要. 1987. 33,178
MISC (5):
  • MORI Shigeru. Vocabulary. 2011. 6-7
  • 森 茂. 医学英単語マスター3600 (iPhone/iPod touch版アプリ). 2011
  • Shigeru Mori. Lexical Competence and Vocabulary Learning Strategies. CASELE RESEARCH BULLETIN. 1992. 22,221
  • A Basic Concept of Language Proficiency Tests. CASELE RESEARCH BULLETIN. 1989. 19,63
  • Toward Clarifying Language Proficiency. ANNALS of EDUCATIONAL RESEARCH. 1987. 33,178
Books (20):
  • English for Medical Purposes, Step 2
    Medical View 2017
  • English for Medical Purposes, Step 1
    2016
  • Official Guide to the Examination of Proficiency in EMP Levels 3 & 4, 3rd edition
    2015
  • Reading Medical English in the News
    2014
  • Signs and Symptoms: True Stories by Doctors
    2014
more...
Committee career (2):
  • - 現在 日本英語表現学会 評議員
  • - 現在 日本医学英語教育学会 理事
Association Membership(s) (5):
日本医学教育学会 ,  日本英語表現学会 ,  全国英語教育学会 ,  日本医学英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page