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J-GLOBAL ID:200901052801080705   Update date: Nov. 11, 2024

Nakayama Hayashi

ナカヤマ ハヤシ | Nakayama Hayashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.mic.ac.jp/course/education/teacher/archives/45
Research field  (3): Educational technology ,  Primary/secondary education and curricula ,  Science education
Research keywords  (3): Education, human, and sociology ,  and sociology ,  human
Research theme for competitive and other funds  (51):
  • 2024 - 2028 SDGs時代の社会と学校を結ぶ科学教育のデザイン
  • 2023 - 2026 Talent development through non-formal science education and its educational capital
  • 2020 - 2023 個人・地域・地球及びSTEAM文脈の問いが駆動する課題解決型授業モデルのデザイン
  • 2018 - 2021 Analytic Study on the Change of Expression Ability Based on the Logical Thinking
  • 2018 - 2021 中山間地域の持続的発展を実現する「風景をつくるごはん」概念による教育の可能性探索
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Papers (438):
  • ONO Wataru, NAKAYAMA Hayashi, SHIMIZU Kinya. Changes in Questionings in Primary School Science Textbooks Due to The Revision of The Course of Study Japan. JSSE Research Report. 2021. 35. 7. 19-24
  • 宇田津 徹朗, 中山 迅. 農業と環境を総合的に学習する科学教育プログラムの実践. 日本科学教育学会研究会研究報告. 2020. 35. 1. 9-12
  • 三宅 輝, 中山 迅. 中学校理科におけるパフォーマンス課題に基づくルーブリック作成の試み-電流単元の場合-. 日本科学教育学会年会論文集. 2020. 44. 547-550
  • 中山 迅, 細山田 翔太, 真田 純子. 中山間地域の持続的発展を目指す「風景をつくるごはん」概念に基づく地域教育の事例的研究(2)-宮崎県西臼杵郡日之影町の中学校での実践における自由記述回答の評価-. 日本科学教育学会年会論文集. 2020. 44. 423-426
  • 細山田 祥太, 中山 迅, 真田 純子. 「風景をつくるごはん」概念に基づく中学校理科授業実践事例の評価-イメージマップ分析を通して-. 日本科学教育学会研究会研究報告. 2020. 34. 6. 33-36
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MISC (182):
  • 中山 迅. 理科におけるパフォーマンス評価. 指導と評価. 2019. 65. 9. 18-21
  • 中山 迅. [キーワードから振り返る「平成」の理科教育<教員養成の変化,入試,センター試験>教員養成の変化・入試・センター試験について. 理科の教育. 2019. 2019年5月. 38-39
  • 中山 迅. 理科学習における「問い」〜編集委員から〜. 小学校理科通信 Copa. 2019. 2019年春号. 5
  • 中山 迅. 主体的・対話的で深い学びを授業で実践する-理科-. 指導と評価. 2018. 64-11. 767. 16-18
  • 中山 迅. 理科学習における「問い」とは何か -問い・疑問・問題・課題-. 理科の教育. 2018. 67. 795. 5-9
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Books (40):
  • 自然の探求 中学理科 3
    教育出版 2021
  • 自然の探求 中学理科 2
    教育出版 2021
  • 自然の探求 中学理科 1
    教育出版 2021
  • 未来をひらく小学理科 6
    教育出版 2020
  • 未来をひらく小学理科 5
    教育出版 2020
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Lectures and oral presentations  (191):
  • 21世紀の教科教育とその新しい研究-Science Educationの視点から-
    (教育関連学会連絡協議会シンポジウム:21世紀の教科教育とそのあたらしい研究)
  • Practice of science education program for integrated learning of agriculture and environment
    (JSSE Research Report)
  • Case Study on Local Education Aiming for Sustainable development of the Inter-Mountainous Area Based on the Concept of "Meals Producing Landscape" (2): Assessment of Written Answers in The Educational Practice in A Lower Secondary School in Hinokage Town in Miyazaki Prefecture
    (Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education)
  • An Attempt to Develop a Rubric Based on Performance Tasks in Lower Secondary School Science
    (Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education)
  • TIMSS2015の「アメ」課題における児童のアーギュメンスキル-評価基準の設定に注目して-
    (日本理科教育学会第70回全国大会)
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Education (2):
  • - 1982 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
  • - 1980 Hiroshima University Faculty of Education High School Physics Teacher Training Course
Professional career (2):
  • PhD (Hiroshima University)
  • 教育学修士 (広島大学)
Work history (8):
  • 2023/05 - 現在 University of Miyazaki
  • 2023/04 - 現在 Miyazaki International College
  • 2008/04 - 2023/03 University of Miyazaki Graduate School of Education Major in Development of the teaching Proffession Professor
  • 2000/02/01 - 2008/03/31 University of Miyazaki Faculty of Education and Culture Science education Professor
  • 1992/04/01 - 2000/01/31 University of Miyazaki Faculty of Education and Culture Science education Associate Professor (as old post name)
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Committee career (34):
  • 2022/07 - 現在 JASC Special Assistant to the President
  • 2020/10 - 現在 日本学術会議 心理学・教育学委員会 高大接続を考える分科会
  • 2020/10 - 現在 日本学術会議 情報学委員会 教育データ利活用分科会
  • 2020/10 - 現在 日本学術会議 物理学委員会 物理教育研究分科会
  • 2017/10 - 2023/09 日本学術会議 連携会員
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Awards (6):
  • 2021/08 - Japan Society for Science Education Ohtsuka Award of Japan Society for Science Education
  • 2016/08/06 - 一般社団法人日本理科教育学会 日本理科教育学会 学会賞
  • 2011/07/25 - 日本教育心理学会 日本教育心理学会 優秀論文賞
  • 2007/08/18 - 日本科学教育学会 日本科学教育学会年会発表賞
  • 2007/08/18 - 日本科学教育学会 日本科学教育学会論文賞
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Association Membership(s) (12):
日本環境教育学会 ,  国際数学・理科教育動向調査(TIMSS2015) 国内専門委員会 ,  日本教科教育学会 ,  日本理科教育学会 ,  日本物理教育学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本科学教育学会 ,  日本認知科学会 ,  日本教育工学会 ,  日本生活科教育学会 ,  日本サイエンスコミュニケーション協会 ,  Australasian Science Education Research Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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