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J-GLOBAL ID:200901053333179002   Update date: Apr. 17, 2021

Nishigori Dai

ニシゴオリ ダイ | Nishigori Dai
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://www.sao.saga-u.ac.jp/admission_center/
Research field  (3): Sociology of education ,  Educational psychology ,  Education - general
Research keywords  (5): 大学入試 ,  テスト・選抜 ,  受験者心理 ,  公平性 ,  CBT
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2019 - 2023 「大学入試学」基盤形成への挑戦--真正な評価と実施可能性の両立に向けて--
  • 2019 - 2022 The development and application of the measurement method of university students mobiity-- the interdisciplinary integration of spatial statistics and educational sociology
  • 2019 - 2022 大学入試の個別選抜におけるCBT活用に関する研究
  • 2017 - 2022 Comprehensive Studies of Computer-Based Testing Using Tablet PC that Evaluates Applicants Multifacetedly and Comprehensively Contributing to Articulation of High Schools and Universities
  • 2016 - 2021 高大接続改革の下での新しい選抜方法に対する教育測定論・認知科学・比較教育学的評価
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Papers (48):
  • Significance and Effectiveness of the Kyushu University Admissions Officer Training Program. 2021. 7. 85-104
  • 西郡 大, 福井 寿雄, 園田 泰正. 一般入試における主体性等評価の導入とその結果 : 特色加点制度に対する高校教員の不安と受容. 大学入試研究ジャーナル. 2020. 30. 1-7
  • 植野 美彦, 西郡 大. 「主体性等」を評価する一般入試の制度設計と成績開示等対応の検討. 大学入試研究ジャーナル. 2019. 29. 169-175
  • アドミッション人材の専門性強化とキャリア開発I-能力開発研修会参加現況と課題-. 2019. 29. 285-290
  • タブレットを用いた「基礎学力・学習力テスト」の開発と導入. 2019. 29. 105-110
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MISC (33):
  • 佐賀大学の特色加点制度. 2020
  • 高大接続改革がもたらす大学入試への影響~個別選抜の在り方に生まれた変化~. 2019. 65巻11月号. 779号. 16-18
  • 多面的・総合的評価がもたらす教育の質保証. 2019. 214
  • 西郡 大. 多面的・総合的評価がもたらす教育の質保証 (特集 入学者選抜 改革の現状). リクルートカレッジマネジメント = Recruit college management. 2019. 37. 1. 6-11
  • 教師へのとびら【改訂版】. 2018
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Patents (4):
Books (10):
  • 大学入試における面接評価
    2020
  • 「大学入試学」の誕生(分担執筆)
    2020
  • 主体性評価にどう向き合うか
    2019
  • 教師へのとびら【改訂版】
    2018
  • 個別大学の入試改革
    東北大学出版会 2018
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Lectures and oral presentations  (35):
  • 特色加点制度導入に向けた高校周知とその反応
    (2019)
  • 「主体性評価にどのように向き合うか」ー地方国立大学の立場からー
    (2018)
  • Development of CBT for Saga University
    (日本科学教育学会年会論文集 日本科学教育学会年会企画委員会・年会実行委員会 編 2017)
  • Development of CBT for Saga University
    (日本科学教育学会年会論文集 日本科学教育学会年会企画委員会・年会実行委員会 編 2017)
  • 佐賀大学の入試改革
    (2016)
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Education (3):
  • 2006 - 2009 東北大学大学院 博士課程後期3年
  • 2004 - 2006 東北大学大学院 博士課程前期2年
  • 1996 - 2000 Waseda University
Professional career (1):
  • 博士(教育情報学) (東北大学)
Work history (5):
  • 2016/08 - 現在 Saga University
  • 2015/04/01 - 2018/09/25 Saga University Graduate School of Education Others
  • 2009/01 - 2016/07 佐賀大学 アドミッションセンター 准教授
  • 2008/04 - 2008/12 日本学術振興会特別研究員
  • 2000/04 - 2004/03 株式会社アイネス
Committee career (4):
  • 2020/04 - 現在 大学入試センター CBT活用検討部会委員
  • 2011/09 - 現在 日本テスト学会 日本テスト学会誌編集出版委員会委員
  • 2020/02 - 2021/03 文部科学省 大学入学者選抜における多面的評価の在り方に関する協力者会
  • 2019/02 - 2019/05 文部科学省 大学入学者選抜の公正確保等に関する有識者会議
Awards (4):
  • 2017/08 - 日本テスト学会論文賞
  • 2015/12/25 - 日本テスト学会大会発表賞
  • 2009/09/03 - 日本テスト学会論文賞
  • 2009/03/25 - 東北大学総長賞
Association Membership(s) (10):
日本教育心理学会 ,  大学教育学会 ,  日本教育工学会 ,  日本テスト学会 ,  JAPANESE ASSOCIATION OF HIGHER EDUCATION RESEARCH ,  Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  国際教育学会 ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF CAREER EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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