Rchr
J-GLOBAL ID:200901053389016025
Update date: Jan. 15, 2024
Kojima Kentaro
コジマ ケンタロウ | Kojima Kentaro
Affiliation and department:
Job title:
Assistant Professor
Homepage URL (1):
http://hyoka.ofc.kyushu-u.ac.jp/search/details/K003360/
Research field (4):
Educational technology
, Science education
, Learning support systems
, Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research keywords (10):
Educational Technology
, Physics Education Research
, 余剰次元
, 大統一理論
, 超対称性
, 素粒子理論
, extra dimensions
, GUT
, SUSY
, Elementary Particle theory
Research theme for competitive and other funds (12):
- 2022 - 2026 Developing chained computerized adaptive testing for formative assessment
- 2020 - 2024 反転・相互作用型授業における熟達者型問題解決教材の開発と効果の検証
- 2019 - 2023 相互作用型授業における協調過程の多面的分析に基づく新たな教育手法の開発と評価
- 2016 - 2020 Collaborative learning support by automatically generating learner groups using log data of e-book system
- 2014 - 2016 ティーチングポートフォリオの開発
- 2012 - 2015 Grand gauge-Higgs unification and its dynamics
- 2015 - 2015 学生の口頭発表(プレゼンテーション)及び文章表現(アカデミックライティング)に関する自学自習を促す教材の開発と普及
- 2012 - 2013 アクティブ・ラーニング向け講義室の活用事例と学生の 主体的・能動的な学習を引き出す授業事例の蓄積・公開
- 2010 - 2012 Evaluation Methods for Educational Improving using Logs of LMS
- 2010 - 2011 全学教育における異分野融合科学教材の開発
- 2004 - 2007 素粒子物理学の理論的研究
- Phenomenology of physics beyond the standard model
Show all
Papers (44):
-
Kentaro Kojima, Yuri Okubo, Carolina Sayuri Takeda. Mass spectrum in a six-dimensional $SU(n)$ gauge theory on a magnetized torus. 2023
-
Yoshiharu Kawamura, Eiji Kodaira, Kentaro Kojima, Toshifumi Yamashita. On representation matrices of boundary conditions in SU(n) gauge theories compactified on two-dimensional orbifolds. Journal of High Energy Physics. 2023. 2023. 4
-
Kentaro Kojima, Kazunori Takenaga, Toshifumi Yamashita. Grand Gauge-Higgs Unification on $T^2/{\mathbb Z}_3$ via Diagonal Embedding Method. 2023
-
Kentaro Kojima, Yuri Okubo. Early Dark Energy from a Higher-dimensional Gauge Theory. Physical Review D. 2022. 106. 6
-
KOJIMA Kentaro. Flipped classroom practice focusing on collaborative learning to construct student knowledge. Journal of the Physics Education Society of Japan. 2021. 69. 2. 87-93
more...
MISC (28):
-
小島 健太郎, 川畑 貴裕, 井上 哲秀, 副島 雄児, 小早川義尚, 伊藤 芳雄. 第5回九州大学基幹教育シンポジウム報告 高校・大学教育における科学実験の意義と課題 〜実験による学びとアクティブラーナーの育成〜. 2018
-
原田 恒司, 小島 健太郎. 初年次教養系物理学科目における反転学習の試み. 九州地区大学教育研究協議会議事録. 2017. 66. 72-76
-
小島 健太郎, 原田 恒司. 初年次文系学生を対象とした物理教育におけるピア・インストラクションの活用と課題. 九州地区大学教育研究協議会議事録. 2016. 65. 40-45
-
Ogata Hiroaki, Yin Chengjiu, Oi Misato, Okubo Fumiya, Shimada Atsushi, Kojima Kentaro, Yamada Masanori. TK-10-4 Learning Analytics in University Education. Proceedings of the IEICE Engineering Sciences Society/NOLTA Society Conference. 2016. 2016. "SSS-92"-"SSS-93"
-
Shimada Atsushi, Okubo Fumiya, Yin Chengjiu, Oi Misato, Kojima Kentaro, Yamada Masanori, Ogata Hiroaki. TP-1-5 Learning Analytics in Kyushu University. Proceedings of the IEICE Engineering Sciences Society/NOLTA Society Conference. 2016. 2016. "SSS-106"-"SSS-107"
more...
Books (4):
-
レクチャー物理学の学び方 : 高校物理から大学の物理学へ
サイエンス社 2020 ISBN:9784781914893
-
ライブラリ新物理学基礎テキスト レクチャー 物理学の学び方 -高校物理から大学の物理学へ-
サイエンス社 2020
-
アクティブ・ラーナーを育む : 新時代を拓く基幹教育
九州大学出版会 2020 ISBN:9784798502854
-
授業を活性化する科学実験ハンドブック
[九州大学] 2012
Lectures and oral presentations (62):
-
入門レベルの物理学の反転授業におけるICTを活用した学習支援
(日本物理学会 第13回 物理教育シンポジウム 「物理教育をデジタル技術で進化させる 〜学習者の理解を深めるために〜」 2023)
-
2次元オービフォールド上のゲージ理論の境界条件に関する表現行列について
(日本物理学会 2022年秋季大会 2022)
-
高次元ゲージ理論に基づく大統一模型および宇宙論模型
(信州大学 第157回素粒子・宇宙物理学研究会 物質基礎科学セミナー 2022)
-
位相の遅れに注目した音響ドップラー効果の定式化とその活用
(2021年度 日本物理教育学会年会 第37回 物理教育研究大会 2021)
-
位相に注目した定式化を用いた音響ドップラー効果の統一的な説明法
(日本物理学会第76回年次大会 2021)
more...
Works (2):
-
アクティブ・ラーナーヘの第一歩
小島健太郎, 斎藤新悟, 猿渡悦子, 野瀬健, 早川敏之, 稲永晶子, 大村武史, 野原ゆかり 2015 -
-
授業を活性化する科学実験ハンドブック(第1版、第2版)
淵田吉男, 小島健太郎, 鎌滝晋礼, 佐合紀親, 猿渡悦子, 土井道生, 藤原智子, 坂井悠, 佐藤文, 鹿田憲秀, 徳田誠, 山田秀人 2012 -
Committee career (7):
Association Membership(s) (4):
Japan Association for College and University Education
, JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, THE PHYSICS EDUCATION SOCIETY OF JAPAN
, THE PHYSICAL SOCIETY OF JAPAN
Return to Previous Page