Rchr
J-GLOBAL ID:200901054161938697   Update date: Jan. 25, 2013

Watanabe Ikuo

ワタナベ イクオ | Watanabe Ikuo
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (2): 英文学 ,  English Literature
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1997 - 2006 J.ジョイスの『ユリシーズ』一読
  • 1997 - 2006 A Reading of Joyce's ┣DBUlysses(/)-┫DB
  • 1996 - 2006 チョーサーの時間意識
  • 1996 - 2006 Chaucer's Time-Consciousness
  • 1996 - 2005 キーツのオードとソネットについての一考察
Show all
MISC (32):
  • 詩と夢の関りについての一試論-チョーサー,キーツの詩作を考えつつ-. 天理大学学報. 1993. 44. 172. 103-124
  • A Study on a Relationship of Some Poems and Dreams-Referning to Several Works by Chaucer and Keats. TENRI DAIGAKU GAKUHO. 1993. 44. 172. 103-124
  • 待つことと探求についての文学的一試論-the Holy Grailに言及しつつ-. 天理大学学報. 1991. 42. 168
  • A Literary Essay on Waiting and Questing-Referring to the Holy Grail-. TENRI DAIGAKU GAKUHO. 1991. 42. 168
  • 『若き日の芸術家の肖像』一考. 天理大学学報. 1990. 41. 165. 37-55
more...
Books (4):
  • チョーサーの『トロイルスとクリセイデ』管見-物語を求めて-
    英語.英米.文学の心 廣(]G0057[)捨三先生記念論集(大阪教育図書) 1999
  • A Study an Chaucer's Troilus and Criseyde -In Search of his Narrative-
    Hearts to the English-American Language and Literature 1999
  • チョーサーの「騎士物語」再考
    英宝社 英語 英文学への讃歌 廣岡英雄先生喜寿記念論文集 1994
  • Another Study : Chaucer's The Knight's Tale
    Tributes to English Language and Literature 1994
Works (12):
  • スコットランド、エディンバラ大学にて研修(国際交流課、天理大学英米学科後援)
    1996 -
  • One-month Field Study in Edinburgh University,Scotland
    1996 -
  • 英国研修(主にロンドン大英博物館、オックスフォード大学、ケンブリッジ大学にて)
    1991 -
  • One-month Inspection in the British Museum,Oxford University and Cambridge University
    1991 -
  • ハワイ・セミナー(天理大学・国際交流委員会によるハワイ大学での研修)
    1988 -
more...
Professional career (1):
  • (BLANK) (Kansai University)
Work history (1):
  • Tenri University Faculty of International Culture Studies, Department of European and American Studies Professor
Association Membership(s) (5):
日本文体論学会 ,  天理大学アメリカス学会 ,  関西大学英語学研究会 ,  日本中世英語英文学会 ,  日本英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page