Rchr
J-GLOBAL ID:200901054267228907   Update date: Nov. 30, 2004

Nishibayashi Katsuhiko

ニシバヤシ カツヒコ | Nishibayashi Katsuhiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (2): 教育心理学 ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 自己学習力に関する研究
  • 有意味学習に関する研究
  • 文章理解の指導に関する研究
  • Study on Promotion of Self-Learning
  • Study on Meaningful Learning
Show all
MISC (22):
  • フレームの存在による読み飛ばしとフレームの変更による読みの促進. 宮城教育大学紀要. 1995. 29. 197-209
  • The cause of overlooking in reading and the facilitation of comprehension. Bulletin of Miyagi University of Education. 1995. 29. 197-209
  • 詰め込み教育の問題点は詰め込めないこと. 宮城教育大学附属小学校紀要. 1993. 32,14-19
  • 有意味材料学習の特徴. 宮城教育大学紀要. 1993. 27,135-146
  • The Problem to Cram with Knowledge is an Impossibility to Cram. The Bulletin of The Elementary School Attached to Miyagi University of Education. 1993. 32,14-19
more...
Books (5):
  • 親子でみつける「わかる」のしくみ(共著)
    新曜社 1999
  • 「わかる」のしくみ-「わかったつもり」からの脱出-
    新曜社 1997
  • Strategies for Further Understanding in Reading
    shinyosha 1997
  • 間違いだらけの学習論-なぜ勉強が身につかないか
    新曜社 1994
  • Learning Theories Reexamined
    Shinyosha 1994
Education (4):
  • - 1971 The University of Tokyo
  • - 1971 The University of Tokyo
  • - 1967 Tokyo Institute of Technology
  • - 1967 Tokyo Institute of Technology
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (1):
日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page