Rchr
J-GLOBAL ID:200901054392478478
Update date: Jul. 31, 2018
Taki Masashi
タキ マサシ | Taki Masashi
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Research field (3):
Primary/secondary education and curricula
, Cultural anthropology and folklore
, Literature - Japanese
Research keywords (9):
漢字教育
, 国語科教育法
, 成尋阿闍梨母集
, 源氏物語
, とりかへばや
, 民俗学的研究
, 物語
, 平安文学
, Japanese literature
Research theme for competitive and other funds (9):
2007 - 国語科教育法
『成尋阿闍梨母集』の研究
『源氏物語』の研究
『とりかへばや』の研究
物語文学の研究
A study of 'JOUJINNAJARIHAHANOSHU'
A study of &"GENJI MONOGATARI&"
A study of&"TORIKAEBAYA&"
A study of classical Japanese tales
Show all
MISC (12):
自学自習姿勢を身につける国語教育の実践-学生自身の作問による漢字小テストの試みとその効果-. 独立行政法人国立高等専門学校機構論文集「高専教育」. 2008. 31. 487-492
一宮女子短期大学における漢字教育の取り組み. 一宮女子短期大学研究報告. 2002. 41号. 75-87
『成尋阿闍梨母集』における自然とこころのかかわり. 一宮女子短期大学研究報告. 2001. 40号. 105-116
&"厚底靴&"がいけないと言われる理由-履物に関する民族学的考察-. 一宮女子短期大学研究報告. 2000. 39号. 99-110
「茶髪はいけない」と言われる理由-「髪」の文学における民俗学的考察-. 一宮女子短期大学研究報告. 1999. 38号. 99-104
more...
Lectures and oral presentations (2):
『源氏物語』の火影-その火の象徴的意味-
(全国大学国語国文学会 秋季大会)
『今とりかへばや』における兄妹婚の可能性とその機能
(國學院大學 国文学会 秋季大会)
Education (6):
- 1998 Kokugakuin University
- 1998 Kokugakuin University Graduate School, Division of Letters
- 1994 Aichi Gakuin University
- 1994 Aichi Gakuin University Graduate School, Division of Letters
- 1992 Aichi Gakuin University Faculty of Letters Department of Japanese Culture
- 1992 Aichi Gakuin University Faculty of Literature
Show all
Professional career (2):
(BLANK)
修士(文学) (愛知学院大学大学院)
Work history (1):
1998 - 2003 一宮女子短期大学 生活文化学科 講師2003-2004 一宮女子短期大学 生活文化学科 助教授
Committee career (1):
2000 - 2001 ISO環境保全部会環境委員(一宮女子短期大学)2003-2004 ISO実行部門委員(一宮女子短期大学)2004-2006 入学試験特別委員(愛知きわみ看護短期大学)2004-2006 教務課課長(一宮女子短期大学)2004-2006 一宮市生涯学習推進会議委員(愛知県一宮市)2007-2008 入試委員(沖縄工業高等専門学校)
Association Membership(s) (5):
沖縄文化協会
, 愛知学院大学大学院文学研究科文研会
, 國學院大学国文学会
, 全国大学国語国文学会
, 中古文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM