Rchr
J-GLOBAL ID:200901055599563617   Update date: Apr. 19, 2024

Sato Shinji

サトウ シンジ | Sato Shinji
Affiliation and department:
Research field  (2): Special needs education ,  Clinical psychology
Research keywords  (2): Special Needs Education ,  Clinical Psychology
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2025 Research to assess and support intellectual and physical resilience of pediatric AYA cancer survivors and their families
  • 2019 - 2025 根拠に基づいた合理的配慮の提供プロセス-ICF九州モデル(仮称)の開発と普及-
  • 2018 - 2022 小児固形がん患者に対して包括的な認知機能評価と支援を行い、QOL向上を目指す研究
  • 2018 - 2021 母親に発達障害のある家族への支援プログラムの応用
  • 2016 - 2017 熊本・大分地震における、大分県内の被災者に対する心理的支援の実践活動に関する研究
Show all
Papers (26):
  • SATO Shinji. A Fact and Point to Keep in Mind of the Support Using the Token Economic System. 2019. 2. 1-8
  • YAJIMA jumpei, SATO Shinji, IIDA Noriko, ONO Kimiko. Clinical Psychologist logistics during Disasters. Stress Management research. 2018. 14. 1. 31-38
  • SATO Shinji. The Practices of the Oita Society of Certified in Normal Times, and Social Support During Disasters. Stress Management Research. 2018. 14. 1. 4-9
  • SATO Shinji. The Individual Support That Learned, and Was Based on "Assessment" of the One. 2018. 1. 1. 1-7
  • WATANABE Kazushi, SATO Shinji. The Outcomes of Service Learning in the First Year of University. Bulletin of Center for Research in Education and Human Development, Faculty of Education, OITA UNIVERSITY. 2017. 34. 109-124
more...
MISC (23):
  • Support of Teacher Training in the Age of Inclusive Education and Improvement of the Qualities and Abilities of In-service Teachers: Impact of Learning and Reflection from Different Position on Improving Qualities and Abilities. Japanese Journal of Developmental Disabilities. 2022. 44. 1. 45-48
  • 佐藤晋治. ワタクシ教職大学院でオシエテマス. 日本K-ABCアセスメント学会会報. 2022. 74. 3-3
  • 山本 遼, 大島 崇, 熊丸真太郎, 後藤榮一, 清松今朝見, 佐藤由美子, 佐藤晋治. 課題研究を中核にした学校管理職プログラムの開発(転載). 大分大学教職大学院研究報告. 2022. 5. 291-292
  • SATO SHINJI. Advanced Studies on Professional Development of Teachers, Graduate School of Education, Oita University Second Stage is One Step of the Beginning Anytime!. 2022. 5. iii-iv
  • 山本 遼, 大島 崇, 熊丸 真太郎, 後藤 榮一, 清松 今朝見, 佐藤 由美子, 佐藤 晋治. 課題研究を中核にした学校管理職プログラムの開発. 2021年度日本教職大学院協会年報 別冊『実践研究成果集』. 2022. 5. (実践研究成果発表)28-29
more...
Books (6):
  • 教育臨床の実際第2版 : 学校で行う心と発達へのトータルサポート
    ナカニシヤ出版 2018
  • 日本版 KABC-IIによる解釈の進め方と実践事例
    丸善出版 2017
  • 日本版DN-CASの解釈と事例
    日本文化科学社 2017
  • インクルーシブ教育ってどんな教育?
    学事出版 2016
  • 教育臨床の実際 : 学校で行う心と発達へのトータルサポート
    ナカニシヤ出版 2011
more...
Lectures and oral presentations  (64):
  • 通常の学級での合理的配慮を ICF(国際生活機能分類)から考える
    (大分県学校心理士会(日本学校心理士会大分支部)2024年度第1回(通算第93回)定例研修会 2024)
  • 「地域社会からより信頼される教職員・学校となるために」~地域との連携・協働の意味を問い直す~
    (令和5年度 大分大学大学院教育学研究科教職開発専攻(教職大学院)教育実践研究フォーラム 2024)
  • 多感覚を活用した学習法
    (第128回大分K-ABC研究会 2024)
  • STRAW-R
    (第128回大分K-ABC研究会 2024)
  • 大学における多様な学習者を前提とした包み込む教育
    (APU言語教育センター企画 教職員向け特別講演 2024)
more...
Education (4):
  • 1995 - 2000 筑波大学大学院博士課程 心身障害学研究科 心身障害学専攻
  • 1993 - 1995 筑波大学大学院修士課程 教育研究科 障害児教育専攻
  • 1992 - 1993 Miyagi University of Education
  • 1988 - 1992 Hirosaki University Faculty of Education
Work history (8):
  • 2020/04 - 現在 Oita University Advanced Studies on Professional Development of Teachers, Graduate School of Education Professor
  • 2017/01 - 現在 National University Corporation Oita University Professor
  • 2016/10 - 2020/03 国立大学法人大分大学 教育学部附属教育実践総合センター 教授
  • 2016/04 - 2016/09 国立大学法人大分大学 教育学部附属教育実践総合センター 准教授
  • 2007/04 - 2016/03 国立大学法人大分大学 教育福祉科学部附属教育実践総合センター 准教授
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page