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J-GLOBAL ID:200901056004439574   Update date: Sep. 28, 2022

Kurachi Akemi

クラチ アケミ | Kurachi Akemi
Affiliation and department:
Job title: Professor,Researcher
Research field  (4): Clinical psychology ,  Sociology of education ,  Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (15): 高等教育 ,  カルチャー・ステレオタイプ ,  ライフヒストリー ,  教師研究 ,  多文化間カウンセリング ,  ジャーナル ,  フィールドワーク ,  参与観察 ,  対話 ,  ネットワーク ,  質的研究 ,  国際比較 ,  異文化接触 ,  多文化間教育 ,  エスノグラフィー
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 多文化間における文化学習のプロセスに関する研究
  • 異文化間教育・国際交流担当者養成に関する基礎研究
  • 大学における異文化間教育の理念と方法論の確立
  • cultural learning
  • Exploiting training programs for intercultural educators & the professionals of foreign Student exchange in Japanese Universities.
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Papers (41):
  • 倉地 曉美. アメリカとドイツの大学における日本語教育の位置づけ:日本語教師を取り巻く職場環境. 広島大学日本語教育研究. 2012. 22
  • Factors Affecting American College Students' Images of Japan: Japanese language students in critical teachers' classrooms. Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University. 2011. 21. 21. 31-38
  • 倉地 曉美. 周縁に生きることの意味:1つのライフ・ヒストリー. こころと文化. 2011. 11. 1. 34-40
  • 倉地 曉美. 文化を理解する能力をいかに育むか:多文化間教育の立場から. こころと文化. 2007. 7. 2. 143-151
  • 倉地 曉美. カルチャー・ステレオタイプからの脱却:ケーススタディ. 平成18年度広島大学大学院教育学研究科リサーチ・オフィス研究成果報告書:国際化情報化社会における日本語教師養成システムの開発研究. 2007
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MISC (52):
  • 倉地 曉美. 多文化教育をデザインする:移民時代のモデル構築(書評 松尾知明編著). 異文化間教育. 2014. 40. 150-152
  • ボランティアと日本語教師のカルチャー・ステレオタイプ:認識と自己抑制の視点から. 広島平和科学. 2003. 25
  • 倉地 曉美. 異文化間トレランス獲得・向上に至るプロセスとその転機:多文化間教育における大学生の学び. 異文化間教育. 2002. 13. 16. 49-62
  • 教育学と多文化間精神医学とのコラボレーション. 『こころと文化』. 2002. 1. 1. 25-32
  • 「内なる異文化」への挑戦:あるマイノリティ学生の学びの過程. 国際理解. 2001. 81-92
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Books (11):
  • アセスメントと日本語教育:新しい評価の理論と実践
    くろしお出版 2010
  • Change from Within: A New Development for Transcultural Communication
    2009
  • 多文化間の教育と近接領域
    スリー・エー・ネットワーク 2006
  • 言語と教育
    くろしお出版 2004
  • Language and Education
    2004
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Lectures and oral presentations  (49):
  • 外国人支援に繋がる異文化コミュニケーションとは?
    (国際ボランティア講座・異文化コミュニケーション 2010)
  • アメリカ人大学生の対日イメージとその形成要因
    (異文化間教育学会 2010)
  • 異文化的状況に学習者を送る教師の役割
    (5大学コンソシアム 2008)
  • 評価からこぼれ落ちるもの:なぜジャーナル・アプローチなのか
    (アメリカ日本語教育学会 2008)
  • ボランティア教師と日本語教師のカルチャー・ステレオタイプ
    (2007)
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Works (47):
  • 多文化にひらかれた大学教員とその授業に関する国際比較研究
    2007 - 2012
  • 国際化情報社会における日本語教師養成システムの開発研究
    2003 - 2004
  • 外国人学習援助者のカルチャー・ステレオタイプの逓減に関する研究
    2003 - 2004
  • 外国人学習援助者のカルチャーステレオタイプの逓減に関する研究/広島大学大学院教育学研究科リサーチオフィース
    2003 - 2004
  • カルチャー・ステレオタイプの危険性を認識している教師のライフ・ヒストリー研究
    2004 -
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Education (5):
  • 1979 - 1982 イリノイ大学アーバナ・シャンペーン校 大学院博士課程教育心理学専攻
  • - 1982 University of Illinois at Urbaua Champaign Graduate School, Division of Education Educational Psycho-logu
  • 1977 - 1979 University of Illinois at Urbana-Champaign Dept.of Educational Psychology
  • - 1974 Doshisha University Faculty of Letters Department of English
  • - 1974 Doshisha University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • (ph. D.)
  • M. Ed.
Work history (25):
  • 2008/04 - 2009/03 Columbia University
  • 1993 - 2001 Hiroshima University Graduate School of Education
  • 1993 - 2001 Associate Professor, Grad. Sch. of Edu.
  • 2001 - - 広島大学大学院教育学研究科教授
  • 2001 - - Professor, Grad. Sch. of Edu.
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Awards (2):
  • 2000 - 国際理解教育賞優秀賞
  • 1986 - 国際理解教育奨励賞優秀賞
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  INTERCULTURAL EDUCATION SOCIETY OF JAPAN ,  American Educational Research Association ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  多文化間精神医学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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