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J-GLOBAL ID:200901056286033664
Update date: Aug. 26, 2022
Manabu Noda
Manabu Noda
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research theme for competitive and other funds (4):
- 1995 - Elizabethan Theatre Studies
- 1995 - Liuguo-physical study of 18th Century British Theatre
- 1995 - Historical studies in language and body
- 1995 - Japanese contemporary theatre
Papers (67):
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沈黙の在処を示す詩-韓国国立劇団『一九四五』. シアターアーツ. 2018. 62. 133-140
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蜷川幸雄の大衆をめぐる想像力. シアターアーツ. 2017. 61. 38-49
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新国立劇場「ヘンリー四世」--不安な後継者、不安定な世界(演劇). 日本経済新聞 夕刊 (2016/12/06). 2016. 16-16
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批評的スプリングボードを与えてくれるガイドブック(塚本知佳/本橋哲也・著『宮城聰の演劇世界』書評). 図書新聞 2016.09.24. 2016. 3272. 4-4
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野田 学. 幕開け5分の興奮と、幕切れ後16分の喝采:蜷川幸雄演出『リチャード二世』ルーマニア公演. 悲劇喜劇. 2016. 69. 4. 97-99
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Books (16):
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Immersion as the Inscription of Theatre-Maker's Reading: Complicite, <I>The Encounter</I>
The Theatre Institute, Bratislava 2018 ISBN:9788081900358
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Retrospective Gaze Called into Question: Mauricio Kartun's <I>Terrenal</I> (Argentina) and Akihito Nakatsuru's <I>The Undecided People</I> (Japan)
Artes del Sur 2017
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The Crisis of Oblivion and the Use of Narrative: Hideki Noda and the Post-3/11 Trace
2016
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現代日本におけるシェイクスピア上演:蜷川幸雄、あるいは日本人がシェイクスピアを上演するということ
明治大学人文科学研究所 2015
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Mirrored Image and the Dislocation of Culture in Ninagawa's Shakespeare
Warsaw: Warsaw University Press (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawkiego) 2013 ISBN:9788323510741
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Lectures and oral presentations (40):
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Nationalising the International, or Internationalizing the National? -- International Theatre Festivals in Critics' Eyes
(International Theatre Festivals in Critics' Eyes 2017)
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Immersion as the Inscription of Theatre-Maker's Reading: Complicite, <I>The Encounter</I> (2015)
(IATC/AICT Conference (as a part of NOVÁ DRÁMA/NEW DRAMA 2017, Bratislava) "Contemporary Drama and Performative Space: From Playwriting to Immersive Theatre," 11-12 May 2017 2017)
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Witness Action: Beyond the Contradiction in Terms
(Witness / Action 2016)
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The 70th Anniversary of WW2: What is Forgotten, and How?
(Newness and Global Theatre: Between Commodification and Artistic Necessity 2016)
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The Ice-Age Generation and the Post-boom Downtown: Shibuya in Toshiki Okada's<I> Five Days in March</I> (2004)
(Art and Society in Contemporary Japan: The Theatre of Okada Toshiki 2016)
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Works (8):
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"Theatre forms the core around which dialogue develops" -- Interview with Oriza Hirata
2014 -
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ここに一緒にいるのは誰か:ジョン・E・マグラー(ナショナル・シアター・ウェールズ芸術監督)&キャサリン・ジュークス(同シアター、デジタル・アソシエート)インタビュー
ジョン・E・マグラー(ナショナル・シアター, ウェールズ芸術監督, キャサリン・ジュークス(同シアター, デジタル・アソシエート 2013 -
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静岡県舞台芸術センター芸術総監督・宮城聡インタビュー「いつでも非日常のシミュレーションをしている人が劇場という場所にいるんだと思っています」聞き手・構成
2012 -
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まつもと市民芸術館芸術監督・串田和義インタビュー(柾木博行氏との共同で聞き手)
柾木博行 2012 -
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鄭義信インタビュー「韓国で仕事をするたびにだんだんクールになっていくような気がします。」(聞き手・構成)
2011 -
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Education (3):
- 1988 - 1995 The University of Tokyo Graduate School, Division of Humanities
- 1985 - 1988 The University of Tokyo Graduate School, Division of Humanities
- 1981 - 1985 The University of Tokyo Faculty of Laws
Professional career (3):
- MA (The University of Tokyo)
- Bachelor in Law (The University of Tokyo)
- 修士(文学) (東京大学)
Association Membership(s) (3):
日本英文学会
, 日本シェイクスピア協会
, 国際演劇評論家協会(AICT)日本センター
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