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J-GLOBAL ID:200901056286033664   Update date: May. 12, 2020

Manabu Noda

Manabu Noda
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 1995 - Elizabethan Theatre Studies
  • 1995 - Liuguo-physical study of 18th Century British Theatre
  • 1995 - Historical studies in language and body
  • 1995 - Japanese contemporary theatre
Papers (67):
  • 沈黙の在処を示す詩-韓国国立劇団『一九四五』. シアターアーツ. 2018. 62. 133-140
  • 蜷川幸雄の大衆をめぐる想像力. シアターアーツ. 2017. 61. 38-49
  • 新国立劇場「ヘンリー四世」--不安な後継者、不安定な世界(演劇). 日本経済新聞 夕刊 (2016/12/06). 2016. 16-16
  • 批評的スプリングボードを与えてくれるガイドブック(塚本知佳/本橋哲也・著『宮城聰の演劇世界』書評). 図書新聞 2016.09.24. 2016. 3272. 4-4
  • 幕開け5分の興奮と、幕切れ後16分の喝采:蜷川幸雄演出『リチャード二世』ルーマニア公演. 悲劇喜劇. 2016. 69. 4. 97-99
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Books (16):
  • Immersion as the Inscription of Theatre-Maker's Reading: Complicite, <I>The Encounter</I>
    The Theatre Institute, Bratislava 2018 ISBN:9788081900358
  • Retrospective Gaze Called into Question: Mauricio Kartun's <I>Terrenal</I> (Argentina) and Akihito Nakatsuru's <I>The Undecided People</I> (Japan)
    Artes del Sur 2017
  • The Crisis of Oblivion and the Use of Narrative: Hideki Noda and the Post-3/11 Trace
    2016
  • 現代日本におけるシェイクスピア上演:蜷川幸雄、あるいは日本人がシェイクスピアを上演するということ
    明治大学人文科学研究所 2015
  • Mirrored Image and the Dislocation of Culture in Ninagawa's Shakespeare
    Warsaw: Warsaw University Press (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawkiego) 2013 ISBN:9788323510741
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Lectures and oral presentations  (40):
  • Nationalising the International, or Internationalizing the National? -- International Theatre Festivals in Critics' Eyes
    (International Theatre Festivals in Critics' Eyes 2017)
  • Immersion as the Inscription of Theatre-Maker's Reading: Complicite, <I>The Encounter</I> (2015)
    (IATC/AICT Conference (as a part of NOVÁ DRÁMA/NEW DRAMA 2017, Bratislava) "Contemporary Drama and Performative Space: From Playwriting to Immersive Theatre," 11-12 May 2017 2017)
  • Witness Action: Beyond the Contradiction in Terms
    (Witness / Action 2016)
  • The 70th Anniversary of WW2: What is Forgotten, and How?
    (Newness and Global Theatre: Between Commodification and Artistic Necessity 2016)
  • The Ice-Age Generation and the Post-boom Downtown: Shibuya in Toshiki Okada's<I> Five Days in March</I> (2004)
    (Art and Society in Contemporary Japan: The Theatre of Okada Toshiki 2016)
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Works (8):
  • "Theatre forms the core around which dialogue develops" -- Interview with Oriza Hirata
    2014 -
  • ここに一緒にいるのは誰か:ジョン・E・マグラー(ナショナル・シアター・ウェールズ芸術監督)&キャサリン・ジュークス(同シアター、デジタル・アソシエート)インタビュー
    ジョン・E・マグラー(ナショナル・シアター, ウェールズ芸術監督, キャサリン・ジュークス(同シアター, デジタル・アソシエート 2013 -
  • 静岡県舞台芸術センター芸術総監督・宮城聡インタビュー「いつでも非日常のシミュレーションをしている人が劇場という場所にいるんだと思っています」聞き手・構成
    2012 -
  • まつもと市民芸術館芸術監督・串田和義インタビュー(柾木博行氏との共同で聞き手)
    柾木博行 2012 -
  • 鄭義信インタビュー「韓国で仕事をするたびにだんだんクールになっていくような気がします。」(聞き手・構成)
    2011 -
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Education (3):
  • 1988 - 1995 The University of Tokyo
  • 1985 - 1988 The University of Tokyo
  • 1981 - 1985 The University of Tokyo
Professional career (3):
  • MA (The University of Tokyo)
  • Bachelor in Law (The University of Tokyo)
  • 修士(文学) (東京大学)
Association Membership(s) (3):
日本英文学会 ,  日本シェイクスピア協会 ,  国際演劇評論家協会(AICT)日本センター
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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